初嘗PLA禁果(經驗談).........(已完成)
本帖最後由 絕對好奇 於 2014-1-14 08:39 編輯
第一章
小弟自從見識過wklee師兄用PLA打印嘅蝙蝠俠,
(wklee師兄借圖一用)
真係一見難忘,所以忍唔住入咗啲返嚟玩下,
雖然之前ma_hty師兄已向小弟提醒PLA好難玩,
唔好入咁多,但亦難擋好奇之心作怪入咗7卷,
同時亦想借此做一個PLA膠絲評測,但小弟發覺,
在科學精神上犯咗個基本錯誤,就係小弟之前都無用過PLA,
係呢種無對比情況下,又如何作出好壞判斷呢,
所以評測POST暫時擱置,以初次使用嘅經驗POST替代!
同時亦希望借呢個經驗POST,對啲未玩過PLA但想玩嘅師兄,
提供參考價值!
由於受到ma_hty師兄PLA好難玩嘅提醒,小弟呢次格外小心,
事前爬足文及作撮要筆錄,小弟係以以下步驟作出第一次試用:
1.首先用正常换膠絲嘅操作,用部機嘅load將啲舊膠絲load哂出嚟,
再將新嘅PLA膠絲load入。
2.用Replicatorg嘅控制介面以180度開始作load膠動作,
由於小弟部機嘅噴頭溫度sensor鬆脫過及條線斷過,之後再駁返,
所以溫度顯示有機會唔準,不過我相信就算同一款型號嘅機,
由於安裝噴頭溫度sensor時,多多小小都有誤差,所以溫度亦有所不同,
所以步驟正確啱就ok!最後以195度成功出膠。
3.再以195度為基楚以每次上升5度作最佳溶合溫度測試,
得出210度開始為最佳溶合溫度,再以210度,速度:40 ,完成tune機動作,
tune完機後已到訓教時間,所以隔咗一晚第二日再開機,打算揾個模型作實質測試,
點知一開始就發生卡膠故障,送絲齒輪發出格格聲,load唔出膠!
即時有少少心慌意亂,以為送絲齒輪有膠粉,經清理後情況依然,
結果要換PTFE管,之後再重複上面三個步驟,結果又正正常常,
重印咗啲成品出嚟,相當暢順,真係百思不得其解?
又到咗第二日,點知卡膠情況又發生,由於有上次經驗呢次小弟無咁慌,
諗到用Replicatorg嘅控制介面以210度開始將個噴頭升溫,
直至升到230度先順利出到膠,將啲係噴頭隔咗夜嘅舊膠load哂,
再用210度打印又無問題!唔通次次隔咗夜都要咁做咪好麻煩,
於是係打印林寶堅尼時,小弟作出大瞻嘗試,全程用230度打印,
由於第一次打印林寶堅尼時已知道需要作長時間打印,
所以順便考驗啲PLA膠絲嘅耐熱程度,結果順利完成,
出嚟嘅效果亦俾到小弟驚喜,事後亦以210度同230度用其他模型再作測試,
結果兩者出嚟嘅成品,無論顏色,光澤,硬度亦無分別!
不過睇到ma_hty師兄係一個post入面講話長期以過高溫度打印, 會超容易塞頭之後,
我諗最穩陣嘅做法,都係唔好怕麻煩,每次隔夜開機,都係用Replicatorg嘅控制介面升溫,
將啲係噴頭隔咗夜嘅舊膠load哂,再以正常溫度打印咁樣會好啲,
不過小弟仍會以230度作打印測試,以驗證呢間淘寶店嘅PLA膠絲,耐熱程度同質量如何。
第二章
PLA與ABS嘅分別
1.列印開始速度
由於PLA唔需要heatbed加熱,只需要加熱噴頭,
起始速度係快好多!
2.硬度
PLA比ABS硬,但感覺比較脆,無ABS咁有彈性
3.質感
PLA印出嚟嘅成品有光澤,細緻度高!
4.打印控制度
由於PLA加熱後從噴咀出嚟時,係液態狀況下係比ABS稀,
固此需加風扇散熱,令佢立即成形,否則在打印成品嘅尖狀型,
或比較薄嘅位置,會產生變形或破損。
5.耐熱度
PLA無ABS咁耐熱,不適咗會發熱嘅機器或物體上作零件用途。
6.痴底
只要heatbed或打印平台夠乾淨,PLA比ABS更痴底,
無論用3M膠纸或ABS膠水,一啲比較大嘅成品,
例如架林寶堅尼,小弟都要用小型鎚仔加鏟刀,
先攪得佢掂!
7.氣味
基本上如果溫度set啱咗,兩隻膠絲都無乜味,
如果加咗通風系統就更加唔覺。
8.揮發微粒比ABS少
就算依家打印溫度高出正常20度,個噴咀仍然保持清潔,
换轉係ABS個噴咀已經全部黑哂!
9.PLA對溫度變化非常敏感,當天氣轉冷時要加熱heatbed,
加熱噴頭溫度,令打印時部機內部保持一個合適嘅溫度,
反之,當天氣變熱時要注意散熱,保持一個合適嘅溫度,
係打印成功與否嘅一大關鍵。
以上為小弟暫時用咗PLA後嘅感受,隨著使用PLA時間加長,
之後可能會有所增加。
第三章
PLA和ABS未打印前嘅原色膠絲及打印後嘅成品顏色變化及效果:
PLA
01.銀色
成品:林寶堅尼 溫度:230
備註:呢個唔洗點介紹嘞!
02.金色
成品:黃金美女 溫度:230
備註:呢個黃金美女係為咗安慰下啲睇錯題目,入錯嚟以為有甜嘢睇嘅師兄!
ps1:第4幅圖比較接近實物原色。
ps2:第5,6幅圖因要顯露細節,所以將色溫,白平行及曝光補償調較過,顏色有啲怪怪地!
03.灰色.
成品:高貴美少女 溫度:225
備註:由於發覺用230度個模型會有比較多嘅水口,所以呢次用225度打印。
PS:小弟啲打磨功夫,開始有啲進步!
04.紅色
成品:紅魔鬼 溫度:220
備註:今次再降温5度,啲水口位明顯少咗!
05.白色
成品::天使
備註:玩PLA果然有難度,估唔到天氣凍都會有影響!
06.黃色
成品:蝙蝠俠
備註:本來想印隻青蟹可惜要注冊做會員,所以放棄咗!
07.透明
成品:Simandhar Swami Bhagwan
備註:PLA嘅透明膠絲同ABS嘅透明膠絲,基本上特性差唔多,一樣咁難控制!
08.粉紅(樣本)
成品:Happy buddah
備註:因為由08.粉紅開始,其餘嘅膠絲都係樣本,所以啲份量好少,印印下唔夠膠絲,
所以要用金色膠絲接住印,亦借此機會睇到顏色嘅深淺,對表現成品細緻度嘅分別,
好彩我預先印咗隻Robot先,都叫做有個完整嘅成品,不過我印到佛祖咁樣,
希望佛祖唔好嬲鬼咗小弟啦!
09.綠色(樣本)
成品:眼鏡蛇
備註:呢次小弟嚴重錯誤評估呢條眼鏡蛇嘅膠絲用量,
所以又要再玩雙色,不過紅配錄出嚟嘅效果都幾特別!
10.紫色(樣本)
成品:Skeleton CandleHolder
備註:呢次學精咗,寧願印细隻啲好過唔夠膠絲用,隻紫色嘅效果唔錯!
11.黑色(樣本)
成品:Lion head
備註:黑色嘅反光效果真係唔錯!
12.藍色(樣本)
成品:BatBuddha
備註:終於印哂所有PLA嘅色嘞!接著就係ABS,由於白色比較普通,所以只印金色同銀色。
成品:Skeleton CandleHolder
備註:由於上次溫度控制得唔係咁好,所以再重印一次,效果係有改善,啲膠比較反光同顏色比較均勻。
ABS
01.銀色
成品:吉卜賽女郎
備註:ABS銀色嘅效果,比我想像中好好多,而且顏色無PLA咁深沉!
02.金色
成品:BatBuddha
備註:金色都唔錯,不過唔夠銀色咁靚!
PS1:由於小弟手上PLA有12隻色,ABS有3隻色,所以呢個章節會慢慢update。
PLA:銀色,金色,紅色,黃色,白色,灰色,粉紅,綠色,黑色,紫色,藍色,透明
ABS:銀色,金色
PS2:小弟部機嘅230度不等於真正實際溫度。
總結:
終於印哂咁多隻色嘞!期間最估唔到嘅係天氣嘅轉變,
會對打印模型嘅影響係會咁大!尤其對打印PLA嘅影響最大,
呢次真係邊做邊學,又上咗一課,所以因應遇到不同情況,想出不同對策,
保持頭腦靈活,唔好一本通書睇到老,先至係成功嘅不二法門,
亦希望借呢個post,對啲新手師兄係膠絲嘅顏色,種類,
同打印模型方面有所幫助,同時亦歡迎其他有心得嘅師不嗇賜教!
大功告成!謝謝觀賞! |
|
|