初嘗PLA禁果(經驗談).........(已完成)

本帖最後由 絕對好奇 於 2014-1-14 08:39 編輯

第一章

小弟自從見識過wklee師兄用PLA打印嘅蝙蝠俠,
(wklee師兄借圖一用)
蝙蝠俠.jpg
真係一見難忘,所以忍唔住入咗啲返嚟玩下,
雖然之前ma_hty師兄已向小弟提醒PLA好難玩,
唔好入咁多,但亦難擋好奇之心作怪入咗7卷,
同時亦想借此做一個PLA膠絲評測,但小弟發覺,
在科學精神上犯咗個基本錯誤,就係小弟之前都無用過PLA,
係呢種無對比情況下,又如何作出好壞判斷呢,
所以評測POST暫時擱置,以初次使用嘅經驗POST替代!
同時亦希望借呢個經驗POST,對啲未玩過PLA但想玩嘅師兄,
提供參考價值!

由於受到ma_hty師兄PLA好難玩嘅提醒,小弟呢次格外小心,
事前爬足文及作撮要筆錄,小弟係以以下步驟作出第一次試用:

1.首先用正常换膠絲嘅操作,用部機嘅load將啲舊膠絲load哂出嚟,
   再將新嘅PLA膠絲load入。
2.用Replicatorg嘅控制介面以180度開始作load膠動作,
控制介面.jpg
   由於小弟部機嘅噴頭溫度sensor鬆脫過及條線斷過,之後再駁返,
sensor線都断埋.jpg
   所以溫度顯示有機會唔準,不過我相信就算同一款型號嘅機,
   由於安裝噴頭溫度sensor時,多多小小都有誤差,所以溫度亦有所不同,
   所以步驟正確啱就ok!最後以195度成功出膠。
3.再以195度為基楚以每次上升5度作最佳溶合溫度測試,
01.JPG 02.JPG 03.JPG
   得出210度開始為最佳溶合溫度,再以210度,速度:40 ,完成tune機動作,
   
tune完機後已到訓教時間,所以隔咗一晚第二日再開機,打算揾個模型作實質測試,
點知一開始就發生卡膠故障,送絲齒輪發出格格聲,load唔出膠!
即時有少少心慌意亂,以為送絲齒輪有膠粉,經清理後情況依然,
結果要換PTFE管,之後再重複上面三個步驟,結果又正正常常,
重印咗啲成品出嚟,相當暢順,真係百思不得其解?

又到咗第二日,點知卡膠情況又發生,由於有上次經驗呢次小弟無咁慌,
諗到用Replicatorg嘅控制介面以210度開始將個噴頭升溫,
直至升到230度先順利出到膠,將啲係噴頭隔咗夜嘅舊膠load哂,
再用210度打印又無問題!唔通次次隔咗夜都要咁做咪好麻煩,
於是係打印林寶堅尼時,小弟作出大瞻嘗試,全程用230度打印,
由於第一次打印林寶堅尼時已知道需要作長時間打印,
所以順便考驗啲PLA膠絲嘅耐熱程度,結果順利完成,
出嚟嘅效果亦俾到小弟驚喜,事後亦以210度同230度用其他模型再作測試,
結果兩者出嚟嘅成品,無論顏色,光澤,硬度亦無分別!
不過睇到ma_hty師兄係一個post入面講話長期以過高溫度打印, 會超容易塞頭之後,
我諗最穩陣嘅做法,都係唔好怕麻煩,每次隔夜開機,都係用Replicatorg嘅控制介面升溫,
將啲係噴頭隔咗夜嘅舊膠load哂,再以正常溫度打印咁樣會好啲,
不過小弟仍會以230度作打印測試,以驗證呢間淘寶店嘅PLA膠絲,耐熱程度同質量如何。

第二章

PLA與ABS嘅分別

1.列印開始速度
   由於PLA唔需要heatbed加熱,只需要加熱噴頭,
   起始速度係快好多!
2.硬度
   PLA比ABS硬,但感覺比較脆,無ABS咁有彈性
3.質感
   PLA印出嚟嘅成品有光澤,細緻度高!
4.打印控制度
   由於PLA加熱後從噴咀出嚟時,係液態狀況下係比ABS稀,
   固此需加風扇散熱,令佢立即成形,否則在打印成品嘅尖狀型,
   或比較薄嘅位置,會產生變形或破損。
5.耐熱度
   PLA無ABS咁耐熱,不適咗會發熱嘅機器或物體上作零件用途。
6.痴底
   只要heatbed或打印平台夠乾淨,PLA比ABS更痴底,
   無論用3M膠纸或ABS膠水,一啲比較大嘅成品,
   例如架林寶堅尼,小弟都要用小型鎚仔加鏟刀,
   先攪得佢掂!
7.氣味
   基本上如果溫度set啱咗,兩隻膠絲都無乜味,
   如果加咗通風系統就更加唔覺。
8.揮發微粒比ABS少
   就算依家打印溫度高出正常20度,個噴咀仍然保持清潔,
   换轉係ABS個噴咀已經全部黑哂!
9.PLA對溫度變化非常敏感,當天氣轉冷時要加熱heatbed,
   加熱噴頭溫度,令打印時部機內部保持一個合適嘅溫度,
   反之,當天氣變熱時要注意散熱,保持一個合適嘅溫度,
   係打印成功與否嘅一大關鍵。

以上為小弟暫時用咗PLA後嘅感受,隨著使用PLA時間加長,
之後可能會有所增加。

第三章

PLA和ABS未打印前嘅原色膠絲及打印後嘅成品顏色變化及效果:

PLA
01.銀色
銀色.JPG
成品:林寶堅尼   溫度:230
b.jpg
備註:呢個唔洗點介紹嘞!

02.金色
金色.JPG
成品:黃金美女     溫度:230
02.JPG 01.JPG 03.JPG 04.JPG 06.JPG 07.JPG 05.JPG
備註:呢個黃金美女係為咗安慰下啲睇錯題目,入錯嚟以為有甜嘢睇嘅師兄!
ps1:第4幅圖比較接近實物原色。
ps2:第5,6幅圖因要顯露細節,所以將色溫,白平行及曝光補償調較過,顏色有啲怪怪地!

03.灰色.
灰色.JPG
成品:高貴美少女      溫度:225
DSCN0745.JPG DSCN0746.JPG DSCN0750.JPG 1.JPG 2.JPG 3.JPG 4.JPG 5.JPG 6.JPG
備註:由於發覺用230度個模型會有比較多嘅水口,所以呢次用225度打印。
PS:小弟啲打磨功夫,開始有啲進步!

04.紅色
紅色.JPG
成品:紅魔鬼      溫度:220
DSCN0771.JPG DSCN0772.JPG DSCN0799.JPG DSCN0800.JPG DSCN0801.JPG DSCN0802.JPG
備註:今次再降温5度,啲水口位明顯少咗!

05.白色
白色.JPG
成品::天使
DSCN0806.JPG 01.JPG 02.JPG 03.JPG 04.JPG 05.JPG
備註:玩PLA果然有難度,估唔到天氣凍都會有影響!

06.黃色
黃色.JPG
成品:蝙蝠俠
DSCN0844.JPG DSCN0849.JPG DSCN0857.JPG DSCN0854.JPG DSCN0855.JPG DSCN0856.JPG DSCN0858.JPG

備註:本來想印隻青蟹可惜要注冊做會員,所以放棄咗!

07.透明
透明.JPG
成品:Simandhar Swami Bhagwan
01.JPG 02.JPG 03.JPG 04.JPG 05.JPG 06.JPG

備註:PLA嘅透明膠絲同ABS嘅透明膠絲,基本上特性差唔多,一樣咁難控制!

08.粉紅(樣本)
粉紅.JPG
成品:Happy buddah
01 .JPG 02 .JPG 06 .JPG 05 .JPG 04 .JPG 03 .JPG DSCN0916 .JPG

備註:因為由08.粉紅開始,其餘嘅膠絲都係樣本,所以啲份量好少,印印下唔夠膠絲,
            所以要用金色膠絲接住印,亦借此機會睇到顏色嘅深淺,對表現成品細緻度嘅分別,
            好彩我預先印咗隻Robot先,都叫做有個完整嘅成品,不過我印到佛祖咁樣,
            希望佛祖唔好嬲鬼咗小弟啦!

09.綠色(樣本)
綠色.JPG
成品:眼鏡蛇
DSCN0917.JPG DSCN0918.JPG DSCN0919.JPG DSCN0920.JPG DSCN0921.JPG DSCN0922.JPG DSCN0925.JPG

備註:呢次小弟嚴重錯誤評估呢條眼鏡蛇嘅膠絲用量,
            所以又要再玩雙色,不過紅配錄出嚟嘅效果都幾特別!

10.紫色(樣本)
紫色.JPG
成品:Skeleton CandleHolder
DSCN0926.JPG DSCN0927.JPG DSCN0931.JPG DSCN0930.JPG DSCN0929.JPG DSCN0928.JPG

備註:呢次學精咗,寧願印细隻啲好過唔夠膠絲用,隻紫色嘅效果唔錯!

11.黑色(樣本)
黑色.JPG
成品:Lion head
1.JPG 2.JPG 3.JPG 4.JPG 5.JPG 6.JPG 7.JPG

備註:黑色嘅反光效果真係唔錯!

12.藍色(樣本)
藍色.JPG
成品:BatBuddha
DSCN0946.JPG DSCN0957.JPG DSCN0958.JPG DSCN0959.JPG DSCN0960.JPG DSCN0961.JPG

備註:終於印哂所有PLA嘅色嘞!接著就係ABS,由於白色比較普通,所以只印金色同銀色。

成品:Skeleton CandleHolder
DSCN0992.JPG DSCN0993.JPG DSCN0996.JPG DSCN0997.JPG DSCN0998.JPG DSCN0999.JPG

備註:由於上次溫度控制得唔係咁好,所以再重印一次,效果係有改善,啲膠比較反光同顏色比較均勻。

ABS

01.銀色
銀色.jpg
成品:吉卜賽女郎
DSCN0970.JPG DSCN0978.JPG DSCN0979.JPG DSCN0980.JPG DSCN0981.JPG DSCN0982.JPG

備註:ABS銀色嘅效果,比我想像中好好多,而且顏色無PLA咁深沉!

02.金色
金色.jpg
成品:BatBuddha
DSCN0984.JPG DSCN0985.JPG DSCN0986.JPG DSCN0987.JPG DSCN0988.JPG DSCN0989.JPG DSCN0990.JPG

備註:金色都唔錯,不過唔夠銀色咁靚!

PS1:由於小弟手上PLA有12隻色,ABS有3隻色,所以呢個章節會慢慢update。
           PLA:銀色,金色,紅色,黃色,白色,灰色,粉紅,綠色,黑色,紫色,藍色,透明
           ABS:銀色,金色
PS2:小弟部機嘅230度不等於真正實際溫度。

總結:
終於印哂咁多隻色嘞!期間最估唔到嘅係天氣嘅轉變,
會對打印模型嘅影響係會咁大!尤其對打印PLA嘅影響最大,
呢次真係邊做邊學,又上咗一課,所以因應遇到不同情況,想出不同對策,
保持頭腦靈活,唔好一本通書睇到老,先至係成功嘅不二法門,
亦希望借呢個post,對啲新手師兄係膠絲嘅顏色,種類,
同打印模型方面有所幫助,同時亦歡迎其他有心得嘅師不嗇賜教!

大功告成!謝謝觀賞!

多謝分享心得

TOP

回復 2# gboat

如果睇完呢個post對師兄玩PLA有幫助,
咁樣已達到小弟目的,呢個post亦有所意義!

TOP

post己update!

TOP

多謝分享

TOP

ching  真係好認真測試, 不過有少少野唔明.
PLA 液化需要既溫度唔係比較低的嗎?  我見 ching 要去到 210 度, 我家陣打印 ABS 有時都係用呢個溫度.
不過, 唔需要加熱塊板, 呢樣真係好吸引....家陣印少少野都要等佢加熱塊板, 有時都幾無癮 (可能呢排整左 D 細細粒既小工具, 次次等到把火).
但係痴得太實又係一個大問題, 如果 PLA 仲實過 ABS 我就死得喇, 之前試過實到要出埋電鑽都無佢符 (註:只係我傻仔, 其實拆野唔需要電鑽的).
ching 覺得出黎既效果如何?  可唔可以試下同一件野, 一野 PLA 一野 ABS 比較下, 我比較重視佢既成品效果.  唔知PLA 印 巴黎鐵塔 印唔印得掂 D 個架.
你一次買咁多膠...你之前都好似有唔少了.   睇怕日日開機都有排玩.

TOP

回復 4# 絕對好奇


    師兄架林寶去左邊???

TOP

請問樓主的膠絲在那處買?thanks

TOP

本帖最後由 絕對好奇 於 2013-12-14 02:46 編輯

回復 6# Super169

,PLA 液化需要既溫度唔係比較低的嗎?  ,
師兄又無聽書嘞!我篇文咪講咗小弟部機嘅噴頭溫度sensor鬆脫過及條線斷過,
之後再駁返,所以個溫度未必準,但係如果真係要咁熱,我覺得只有好處無壞處,
1.耐熱性提高,令佢用途更廣泛。
2.無咁易因過熱形成死膠塞頭,攪到要换PTFE管及噴咀。

,如果 PLA 仲實過 ABS 我就死得喇,
如果用ABS膠水就無問題,用膠纸就大鑊啲,要連膠纸都一齊起底!

,可唔可以試下同一件野, 一野 PLA 一野 ABS 比較下,
你睇下你印嘅蝙蝠俠同wklee師兄印嗰隻咪知囉!

,唔知PLA 印 巴黎鐵塔 印唔印得掂 D 個架,
印就一定印得掂,不過巴黎鐵塔個模型係有破損架,你用KISSlicer開嚟睇下就睇到 個架好多位係爛架!

,你之前都好似有唔少了,
我上次買嗰啲因為整閃豬僭建屋同整林寶堅尼重有其他嘢已經用哂!

TOP

回復 7# benng1hk

架車泊咗係大霧山!
2011-Aventador-39.jpg
唔好話我孤寒,俾條車匙你去走返轉嘞!

TOP