Board logo

標題: [技術討論] 想組一個行raid 5 大容量HDD 陣 [打印本頁]

作者: wck709394    時間: 2022-7-3 15:54     標題: 想組一個行raid 5 大容量HDD 陣

屋企有3個5 bay 有得set 行raid 既外置HDD 櫃係USB3.O 既未搞過個raid,小白既我想問一下,行RAID時係要24x7 長開?還是好似平時甘要用先開?

via HKEPC Reader for Android
作者: KinChungE    時間: 2022-7-3 22:21

當然可以要用先開, RAID唔RAID同使唔使長開無關
但係外置盒果D所謂RAID, 就算有RAID-5都唔好用, 效能極差
作者: kofz    時間: 2022-7-3 23:19

當然可以要用先開, RAID唔RAID同使唔使長開無關
但係外置盒果D所謂RAID, 就算有RAID-5都唔好用, 效能極差 ...
KinChungE 發表於 2022-7-3 22:21

Rebuild應該好龜速

via HKEPC IR Extreme 4.2.3 - Android(4.2.0)
作者: harryytm    時間: 2022-7-3 23:26

RAID 5/6 要效能好係一定要用有 CPU 同 RAM 嘅 RAID 卡
Software RAID 嘅話效能好差

好多時行 RAID 0 用嚟做 scratch disk
用完啲 Data 會移走唔會留喺個 RAID
作者: wck709394    時間: 2022-7-4 08:07

本帖最後由 wck709394 於 2022-7-4 08:15 編輯

回復 2 #KinChungE

甘如果買nas 返黎組,我又真係唔想24x7 甘開著,因為我無幾可會係外面連返屋企個nas 攞野,主要做儲存庫BD UHD呀,相,音樂個D,為求方便組一個大容量一次入曬去,唔使成日換hdd ,甘nas 可唔可以用先開?或有得set 每日幾鐘數著機關機,甘用HDD壽命會唔會比長開耐呢?

via HKEPC Reader for Android
作者: wck709394    時間: 2022-7-4 08:10

回復 3 #kofz

重建?


via HKEPC Reader for Android
作者: wck709394    時間: 2022-7-4 08:59

爬過文,話nas 有得set定時開關機同24x7 長著,好壞各一半

via HKEPC Reader for Android
作者: zoin0000    時間: 2022-7-4 09:07

爬過文,話nas 有得set定時開關機同24x7 長著,好壞各一半  

via HKEPC Reader for Android ...
wck709394 發表於 2022-7-4 08:59


Software RAID好多時死HD到壞Data都會話你正常, 根本係信唔過
作者: wck709394    時間: 2022-7-4 09:51

回復 8 #zoin0000

個5bay 有得拍制set raid 係用軟件?唔係硬件咩?

via HKEPC Reader for Android
作者: vinsai    時間: 2022-7-4 10:41

淨係儲不變嘅data
例如相,video
不如用SnapRaid
手動定期run一次
raid5死2隻就成組玩完
SnapRaid死2隻就淨係個2隻死,未死嘅仲有機會rebuild到部分已死嘅data
作者: jda    時間: 2022-7-4 10:48

USB玩software raid5? 你玩機定機玩你?
就算hardware raid, 都仲要夠RAM同買多個battery或super capacitor先好玩raid 5...
作者: kofz    時間: 2022-7-4 10:49

回復 kofz

重建?


via HKEPC Reader for Android
wck709394 發表於 2022-7-4 08:10

當你行raid5時

死一隻 hdd就要 rebuild

via HKEPC IR Extreme 4.2.3 - Android(4.2.0)
作者: zoin0000    時間: 2022-7-4 11:45

回復 zoin0000

個5bay 有得拍制set raid 係用軟件?唔係硬件咩?

via HKEPC Reader for Android ...
wck709394 發表於 2022-7-4 09:51


硬件Raid係指Raid卡, 你MB內置的Raid都係Software Raid
作者: Hippo    時間: 2022-7-4 12:59

S/Q記 NAS 都係 software RAID, 無話一定唔好, 睇你用咩 OS
作者: KinChungE    時間: 2022-7-4 13:32

硬件Raid係指Raid卡, 你MB內置的Raid都係Software Raid
zoin0000 發表於 2022-7-4 11:45


我估樓主係external enclosure果種背面有D switch揀raid mode
果D算係hardware raid, 但係大部份都係垃圾級效能
作者: wck709394    時間: 2022-7-4 13:42

回復 15 #KinChungE

就係呢隻,你講岩左

via HKEPC Reader for Android
作者: wck709394    時間: 2022-7-4 13:48

回復 13 #zoin0000

raid 卡係唔係可以再插幾隻HDD 個D?我機箱入面有呀因為機箱入面有七隻HDD +ssd,因為MB 唔夠sata位起機個時淘左張不過唔記得左可以幾多隻 甘如果果張真係raid 卡甘米可以係機箱入面搞?


via HKEPC Reader for Android
作者: wck709394    時間: 2022-7-4 15:13

返到屋企睇到係張LSI sas9207-8i係無得raid 既

via HKEPC Reader for Android
作者: KinChungE    時間: 2022-7-4 15:56

返到屋企睇到係張LSI sas9207-8i係無得raid 既  

via HKEPC Reader for Android
wck709394 發表於 2022-7-4 15:13


LSI 9xxx系要行RAID-5最最最最少都要9260
不過太舊, 同UEFI底板兼容性差, 開機好慢, 唔建議
作者: wck709394    時間: 2022-7-4 16:02

回復 19 #KinChungE

甘搞即係起nas 係最好方案

via HKEPC Reader for Android
作者: vinsai    時間: 2022-7-4 16:36

回復 KinChungE

甘搞即係起nas 係最好方案  

via HKEPC Reader for Android
wck709394 發表於 2022-7-4 16:02

點解要nas?
你有外置盒
就咁用USB咪得囉
作者: wck709394    時間: 2022-7-4 16:54

本帖最後由 wck709394 於 2022-7-4 16:57 編輯

回復 21 #vinsai

外置盒無得行raid 起個大容量100tb盤,無個保障 同埋家下16TB 東芝有五年保抵玩。

via HKEPC Reader for Android
作者: zoin0000    時間: 2022-7-4 16:58

回復 KinChungE

甘搞即係起nas 係最好方案  

via HKEPC Reader for Android
wck709394 發表於 2022-7-4 16:02


Nas行Raid5都浪費時間
作者: Kundera    時間: 2022-7-4 17:02

回復 KinChungE

甘如果買nas 返黎組,我又真係唔想24x7 甘開著,因為我無幾可會係外面連返屋企個nas 攞野 ...
wck709394 發表於 2022-7-4 08:07



check out unRAID, it works like JBOD but you can assign 1 or 2 parity disks
in case of drive failure the rebuild speed is way faster and safer than raid5
作者: vinsai    時間: 2022-7-4 17:14

回復 vinsai

外置盒無得行raid 起個大容量100tb盤,無個保障  同埋家下16TB 東芝有五年保抵玩。

vi ...
wck709394 發表於 2022-7-4 16:54

你都係行software raid
用windows create raid 5 咪得
作者: Hippo    時間: 2022-7-4 21:55

回復 vinsai

外置盒無得行raid 起個大容量100tb盤,無個保障  同埋家下16TB 東芝有五年保抵玩。

vi ...
wck709394 發表於 2022-7-4 16:54


DAS 外置盒可以行raid 起個大容量100tb盤無問題,只要你俾得起錢買 thunderbolt RAID box 加埋 SSD cache 都仲得
作者: Kundera    時間: 2022-7-4 22:00

回覆 25# vinsai


write performance gonna be miserable
作者: testcb00    時間: 2022-7-4 22:25

分開幾隻碟不好?
為何一定要起個大容量100TB儲存池? 又不要24x7?
如果樓主一定要咁做 可以考慮自架TrueNAS
RAID-Z3 16TB x11=128TB儲存池
同時死3隻HDD都仲救到個RAID
作者: wck709394    時間: 2022-7-5 08:17

小白既我睇到頭暈,出現左甘多我唔知既野    ,搞到都唔知點好家下 等我爬多D文了解多D先。

via HKEPC Reader for Android
作者: vinsai    時間: 2022-7-5 09:56

本帖最後由 vinsai 於 2022-7-5 10:00 編輯

你諗清楚要D乜先啦
唔一定乜都行raid,NAS
自己用,唔使7x24
用DAS仲好,龜速USB3.0都快過2.5Gbps LAN

我就用DAS,4隻10TB行snapraid,1隻係parity,部分碟係主機度,部分用外置盒
大部分都係video,相,iso
有text file儲左每隻碟有咩data
想搵野就用notepad++ search,唔使1秒出results
唔係部主機度就著外置盒
作者: 飯團A號    時間: 2022-7-5 11:57

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: harryytm    時間: 2022-7-6 01:18

家用嘅話 RAID 係無咩用
除咗你用一堆 HDD 行 RAID 0 做暫存碟
而 RAID 5/6 要用硬件 RAID 卡先有可以接受嘅效能
而且 RAID 對保護 Data 嘅作用有限
如果係要保護 Data 最好係 Copy 多一份或者係用 SnapRAID 而唔係行 RAID
作者: testcb00    時間: 2022-7-6 02:31

回覆 32# harryytm

RAID的作用是24x7不中斷工作
但樓主要一個100TB的大儲存池又不想24x7行

另外保護Data方面 ZFS和SnapRAID各有好處
SnapRAID把parity放在大容量HDD
ZFS用checksum保證data integrity
作者: vinsai    時間: 2022-7-6 09:43

回覆  harryytm

RAID的作用是24x7不中斷工作
但樓主要一個100TB的大儲存池又不想24x7行

另外保護Data方面 ZFS和SnapRAID各有好處
SnapRAID把parity放在大容量HDD
ZFS用checksum保證data integrity
testcb00 發表於 2022-7-6 02:31

SnapRAID都有用checksum
作者: Hippo    時間: 2022-7-6 19:52

check out unRAID, it works like JBOD but you can assign 1 or 2 parity disks
in case of drive fail ...
Kundera 發表於 2022-7-4 17:02


unRAID 慢~ 好慢
作者: harryytm    時間: 2022-7-6 20:26

如果樓主真係想試 RAID
可以試下 Windows 內置個 Storage Spaces
有得行 Simple Mirror 同 Parity
仲可以 Retire 啲碟
不過我未實際用過答唔到你可唔可靠
作者: Kundera    時間: 2022-7-6 20:49

unRAID 慢~ 好慢
Hippo 發表於 2022-7-6 19:52



Have 4x WD 14TB white label in microserver gen10 plus, the write speed maxed out my 1gbe network. Have you enabled restructured write? But if write speed is a real issue you can add nvme cache
作者: kofz    時間: 2022-7-6 21:21

本帖最後由 kofz 於 2022-7-8 02:59 編輯

新手買部QNAP TR-004最簡單
https://www.qnap.com/zh-hk/product/tr-004

via HKEPC IR Extreme 4.2.3 - Android(4.2.0)
作者: yeeyee2004    時間: 2022-7-6 21:40

以前d hdd細就無法而家普通家用根本就唔值得搞個raid5始終多隻香爐
作者: Hippo    時間: 2022-7-6 21:54

以前d hdd細就無法而家普通家用根本就唔值得搞個raid5始終多隻香爐
yeeyee2004 發表於 2022-7-6 21:40


以前到依家, 從來RAID5都唔係因為 hdd 容量細
作者: wck709394    時間: 2022-7-7 08:31

本帖最後由 wck709394 於 2022-7-7 08:54 編輯

睇左幾日好似DAS 比較啱我,但係同我個三隻5bay 差唔多用途只係多左個軟件搞下,甘都係用返個5bay 唔行raid 算甘搞法,
行raid 都係會死,唔行raid 分開用死得少D重,開頭係想行8bay raid5 以最少hdd 做保護,抄寫速度快D,死一隻都重可以救到,原來都係我一相情願 只好繼續用返5bay 行usb3.0 好過

via HKEPC Reader for Android
作者: vinsai    時間: 2022-7-7 08:57

睇左幾日好似DAS 比較啱我,但係同我個三隻5bay 差唔多用途只係多左個軟件搞下,甘都係用返個5bay 唔行raid ...
wck709394 發表於 2022-7-7 08:31

8隻碟行raid 5 死硬
尤其大容量碟,rebuild起碼1,2日,你要確保呢1,2日唔會再有碟死
作者: Hippo    時間: 2022-7-7 09:43

本帖最後由 Hippo 於 2022-7-7 09:48 編輯
8隻碟行raid 5 死硬
尤其大容量碟,rebuild起碼1,2日,你要確保呢1,2日唔會再有碟死 ...
vinsai 發表於 2022-7-7 08:57


RAID5/6 死碟第一時間唔係 rebuild, 係 backup 抄走未 backup 的重要 data
做好 backup 就算 rebuild 其間炒晒成條 RAID 都可以再起過
未 backup 好就 rebuild, 再死多隻碟只可以話抵死
作者: vinsai    時間: 2022-7-7 09:51

RAID5/6 死碟第一時間唔係 rebuild, 係 backup 抄走未 backup 的重要 data
做好 backup 就算 rebuild 其間炒晒成條 RAID 都可以再起過
未 backup 好就 rebuild, 再死多隻碟只可以話抵死
Hippo 發表於 2022-7-7 09:43

家用真係唔好用raid5/6
紅字咁樣做backup即係要再買多一組碟去保障data唔會死
作者: Hippo    時間: 2022-7-7 09:56

家用真係唔好用raid5/6
紅字咁樣做backup即係要再買多一組碟去保障data唔會死 ...
vinsai 發表於 2022-7-7 09:51


大部份用家都係S/Q NAS 行 RAID 5/6 (SHR) 而且仲係 software RAID 嚟
就算你用100隻HDD做 mirror 唔怕死碟, 無 backup, 中毒都係一鑊熟
作者: harryytm    時間: 2022-7-7 23:21

家用真係唔好用raid5/6
紅字咁樣做backup即係要再買多一組碟去保障data唔會死 ...
vinsai 發表於 2022-7-7 09:51

RAID 1/5/6 嘅作用係比你發現有壞碟嗰時
仲有機會比你 Backup 返未 Backup 嘅野
Backup 返啲野之後先至好 Rebuild
因為 Rebuild 嗰時隨時死多隻就 GG
而唔係大安指意行 RAID 就唔洗 Backup
作者: kofz    時間: 2022-7-8 03:01

睇左幾日好似DAS 比較啱我,但係同我個三隻5bay 差唔多用途只係多左個軟件搞下,甘都係用返個5bay 唔行raid ...
wck709394 發表於 2022-7-7 08:31

你要認清

Raid不等於 backup

via HKEPC IR Extreme 4.2.3 - Android(4.2.0)
作者: wck709394    時間: 2022-7-8 07:43

本帖最後由 wck709394 於 2022-7-8 08:34 編輯

回復 47 #kofz

backup 係要基本上1:1HDD 先得 知道既,想用raid5 只係想有個短暫式保險甘解
玩到1xxtb 點都想有DD救援準備,唔係一炒就咩都玩完 不過睇完大家甘講都係分開bay 玩好過,死都唔唔一次死曬8隻甘大鑊
加上唔係行2.5或萬lan 介面抄野入去真係無uns3.0 甘快都係唔掂。

via HKEPC Reader for Android
作者: vinsai    時間: 2022-7-8 11:33

RAID 1/5/6 嘅作用係比你發現有壞碟嗰時
仲有機會比你 Backup 返未 Backup 嘅野
Backup 返啲野之後先至好 Rebuild

因為 Rebuild 嗰時隨時死多隻就 GG
而唔係大安指意行 RAID 就唔洗 Backup
harryytm 發表於 2022-7-7 23:21

讀碟會有機會死碟
backup返D野期間死多一隻咪乜都冇晒囉
作者: Hippo    時間: 2022-7-8 11:56

讀碟會有機會死碟
backup返D野期間死多一隻咪乜都冇晒囉
vinsai 發表於 2022-7-8 11:33


所以咪講仲有機會比你 Backup 返未 Backup 嘅野, 唔係一定 backup 得返
行 RAID 10/50/60 都唔包一定 backup 得返
作者: testcb00    時間: 2022-7-8 12:50

回覆 49# vinsai

RAID用途根本就不是Backup
是令服務不會因為HDD死而中斷

有跟3-2-1備份 就算RAID炒左都仲有2份Data
作者: jimie    時間: 2022-7-8 15:18

樓上講得無錯,rebuild RAID 5 炒埋嘅機會好大,重要嘅資料一定要多起碼一份backup
作者: fakeman    時間: 2022-7-11 11:34

RAID 只係用來減低 downtime cost,並唔保證 data 安全的





歡迎光臨 電腦領域 HKEPC Hardware (https://h2.hkepc.com/forum/) Powered by Discuz! 7.2