作者: finfin 時間: 2026-5-16 06:49 標題: core ultra 安裝windons and linux雙系統總係無咗個boot機選單
本帖最後由 finfin 於 2026-5-16 06:50 編輯
買了新core ultra cpu and mother board, MSI MPG B8601 EDGE 底板,
升級舊 gen 13 i5 電腦,
本來一直都係雙系統的,
開機有選單可選進入邊一個系統,
但係換咗機,照用返條M.2 原本已有的系統插翻去新機,
開到機,但係就直接入windows,無咗選單,
我試過google 睇下點做翻個選單,但係失敗,做唔成功!
於是我重裝windows, 再重裝linux , (fedora and linux mint都試過),
但係裝完開機都係直入windows!!!
請問係咩出問題呢?
另外我有個一直想問好耐嘅問題,
就係當裝雙系統時,linux 到底要唔要獨立做個/boot/efi 呢?
因為windows 本身都有呢個efi 啦喎。
我以往係都會獨立做嘅,
今次新機新裝,就忽然試下唔做, 結果無選單出現,
又再即時重裝linux ,做翻獨立/boot/efi,一樣無選單,
而家我都唔明,總之組裝完新機,點樣裝個linux 都無 grub 選單!
請問而家可以點做呀?

作者: s20012797 時間: 2026-5-16 10:18
bcdedit /set {bootmgr} path \EFI\fedora\shimx64.efi
作者: finfin 時間: 2026-5-16 15:01
請問呢個指令要點樣做?
即係點set呢個指令?直接在終端機輸入嗎?
如果是linux mint, 句指令又點寫呢?
我唔係好熟,請講詳細啲個步驟好嗎?唔該。

作者: s20012797 時間: 2026-5-16 15:04
在 Windows 搜尋 cmd,右鍵選擇以系統管理員身份執行。輸入指令並按 Enter
作者: finfin 時間: 2026-5-16 15:08
本帖最後由 finfin 於 2026-5-16 15:16 編輯
唔該晒。

請問依我個情況,點解會出現咁樣無選單問題呢?
而且我入去bios睇過,只見windows 個boot機列出來,
唔見有任何linux 的,因為我試過裝 fedora and linux mint.
作者: finfin 時間: 2026-5-16 19:48
試咗,唔得!佢話 the boot configuration data store could not be open. Access us denied.
其實我係bios入面都係唔見到有任何linux嘅boot機列出嚟的。
作者: arschmitohren 時間: 2026-5-17 01:16
莫怪我得罪講句,見到access is denied,就原地踏步,咁好難玩落去
因為唔知點解冇留意
作者: MSI_R9_280_Gami 時間: 2026-5-17 10:39
Del F1 F12 F8
之類,類似,底板有manual,一本書仔,官网有多國語言 .pdf ,睇完manual再提問,會教你入uefi bios,進入boot entry
作者: MSI_R9_280_Gami 時間: 2026-5-17 10:41
本帖最後由 MSI_R9_280_Gami 於 2026-5-17 10:42 編輯
冇boot entry 自己整
efibootmgr -c -d /dev/sdx -p ? -L name -l "path\to\target"
仲要改secure boot mode,如果有shimx64.efi唔駛改,grubx64.efi要轉
作者: Okt04175 時間: 2026-5-17 18:23
回覆 6# finfin
要用管理員身份執行CMD至可以修改BCD,喺開始功能表打CMD然後滑鼠Right Click嗰CMD應該會見到功能表有「管理員身份」嘅選項。
作者: finfin 時間: 2026-5-17 19:02
Del F1 F12 F8
之類,類似,底板有manual,一本書仔,官网有多國語言 .pdf ,睇完manual再提問,會教你入u ...
MSI_R9_280_Gami 發表於 2026-5-17 10:39
我唔係唔識點樣進入bios,
我己經入咗去睇咗,係5# 五樓我都講咗,入面只見到列出windows boot manager
唔見有linux的呀。
作者: MSI_R9_280_Gami 時間: 2026-5-17 19:14
回覆 11# finfin
請關讀本帖#9
例如ESP efi system partition係/dev/sda1
efibootmgr -c -d /dev/sda -p -1 -L void-legacy -l "EFI\void\grubx64.efi"
不過你提到你係用 m.2 nvme,會有少少唔同
作者: finfin 時間: 2026-5-17 20:36
本帖最後由 finfin 於 2026-5-17 20:58 編輯
搞掂咗。。。。一半
按照你教嘅方法做完,的確係出翻個boot機選單出嚟,
不過係咁嘅樣,無咗windows嘅選項。
首先boot 機係出現下面畫面,然後係呢個畫面輸入exit
[attach]2526000[/attach]
就會去到呢度,就可以進入linux,
然後如果按照左下角指示輸入C
[attach]2526001[/attach]
就會嚟到呢度,在呢度再次輸入exit, 就會直接入windows啦
[attach]2526002[/attach]
然後我去bios度睇個例表係咁樣的。
由裝完windows再裝linux之後就入去睇過,一直都係見到windows個boot咋。
[attach]2526003[/attach]
另外,我想問下應該好笨嘅問題,不過為免萬一,都問一下。
就係安裝OS,有無可能同底板夾唔夾有無關架?底板會影響OS出呢啲問題嗎?
唔該。

作者: finfin 時間: 2026-5-17 20:51
回覆 finfin
請關讀本帖#9
例如ESP efi system partition係/dev/sda1
efibootmgr -c -d /dev/sda -p - ...
MSI_R9_280_Gami 發表於 2026-5-17 19:14
我按照#10位ching教嘅方法做咗,post咗後續出來,
咁依家係咪都可以照你#9嘅方法再做落去?
不過其實#9嘅內容做法我其實唔係好明,仲要係M.2又唔同做法!
對我嚟講有啲難度!

作者: MSI_R9_280_Gami 時間: 2026-5-17 23:01
本帖最後由 MSI_R9_280_Gami 於 2026-5-18 10:20 編輯
google搜尋gparted live iso下載,用dd if= of=寫落usb flash drive,攞佢boot機
boot左之後lsblk blkid睇下path係咩,再efibootmgr寫boot entry
m.2 nvme唔同係話條path唔同,/dev/乜乜乜呢條path,sata ssd同sata hddm一樣係 /dev/sda sdb sdc
作者: arschmitohren 時間: 2026-5-19 06:54
本帖最後由 arschmitohren 於 2026-5-19 07:08 編輯
其實個問題未必係啲grub/windows boot manager 既boot options 唔岩,因為佢都話係換機前正常boot到,邏輯上冇理由換機後就boot唔番,而且佢試過重裝Linux更加冇理由會咁
我估可能佢新機冇set Hard Drive BBS Priority 個option做grub個title(即係Linux個名,可能叫Linux mint/Fedora之類啦),或者佢set錯左做UEFI: <ssd名>以為咁就boot到grub
只要係BBS Priority度搵得番個grub 個Linux個名,set佢做option 1,再執番好windows boot manager個boot options就搞掂
作者: pipikeung 時間: 2026-5-20 07:49
樓主努力中,又有師兄幫手,本應不宜「置喙」(插嘴),請恕「妄」言,提一點補充﹕
用「Dual Boot」(Windows_Linux)換新機時都會遇過直入「Windows」無「Grub2」選單,十分常見。原因是新主機板的「UEFI firmware ( 靭體 ) 」中沒有舊「 Linux 」的 「開機引導項」紀錄。
所以「#9」是正確的方法﹕(使UEFI知道「開機引導項」的路徑)
#9﹕
efibootmgr -c -d /dev/sdx -p ? -L name -l 'path\to\target'
補充少少參數資料﹕
-c (creation) = 創建
-d (device) = 裝置
-p (partition No.)= EFI分割區編號
-L (label) = 標記(啟動選項名稱)
-l (path) = EFI路徑(-l 參數後面需要填寫的是 EFI 系統分割區(ESP)內部的「相對路徑」,而不是 Linux 系統下的「絕對掛載路徑」,且路徑分隔符號必須使用反斜線 \。)(為什麽不是Linux 的絕對路徑而且要用反斜線\,容後再說明)
所以樓主「必須」按你的情況來「正確」填上「參數」才可以成功復修。樓主的情況可能是﹕
例如﹕sudo efibootmgr -c -d /dev/nvme0n1 -p 2 -L "LMDE" -l '\EFI\ubuntu\grubx64.efi'
截圖(1)的情況若「創建(create)」引導項應如下﹕
sudo efibootmgr -c -d /dev/sda -p 2 -L "LinuxMint" -l '\EFI\ubuntu\grubx64.efi'
解說﹕
-d ﹕裝置 /dev/sda
-p﹕/boot/efi 在 dev/sda2,所以 -p 填2
-L﹕名稱 填作業系統名(填什麽都可以)
-l﹕從截圖(1)知Linux中的絕對位置是/boot/efi/EFI/ubuntu/grubx64.efi,所以應填上'\EFI\ubuntu\grubx64.efi'
( 為什麼不能填 /boot/efi/EFI/ubuntu/grubx64.efi?路徑起點不同:在 Linux 中,您的 EFI 分割區被掛載到了 /boot/efi,所以您才看到了該完整路徑。但主機板的 UEFI 韌體在開機時,根本還沒載入 Linux,它只認得 EFI 分割區本身。因此,路徑必須以該分割區的根目錄為起點(即去掉 /boot/efi)。)
若不太習慣使用「Linux Command」也可使用「boot-repair」來復修﹕(有圖形介面,直觀操作,比較方便)
建議用「Linux Live CD/USB」啟動主機行「試用」模式,在其上安裝「boot-repair」軟件,開軟件點按「Recommended repair」,跟指示操作,重啟,大功告成﹗
截圖(1)

截圖(2)

作者: finfin 時間: 2026-5-22 17:24
其實個問題未必係啲grub/windows boot manager 既boot options 唔岩,因為佢都話係換機前正常boot到,邏輯 ...
arschmitohren 發表於 2026-5-19 06:54
我都曾經入過去bios睇過個boot機次序,
想移翻上去第一位置,
但係就係無linux,只有windows.
作者: finfin 時間: 2026-5-22 18:02
本帖最後由 finfin 於 2026-5-22 18:03 編輯
其實我不是什麼電腦高手,
只係普通user,所以遇到問題真係好棘手!
有時你地講嘅做法對我來講係比較難明的,
所以會問得好多,而且要淺白或要個步驟好清楚,我先會明。
不過今次好似出現咗奇蹟!
前日我手上有另外兩條ram,有燈的,
覺得靚就換過嚟呢部腦,
然後開機,神奇嘅事發生了!
原本係咁樣的,之前由開機無grub, 直入windows,再跟住ching教嘅做法修整,
變成無windows的 grub選單. 如下畫面。

換咗條ram之後就一切變正常啦!
[attach]2526662[/attach]
會關換ram嘅事?我覺得好奇怪!

作者: arschmitohren 時間: 2026-5-22 19:21
本帖最後由 arschmitohren 於 2026-5-22 11:46 編輯
個人覺得可能一開始grub同windows boot manager根本冇問題,只係bbs boot priority冇左grub所以要用efibootmgr加番個boot entrie
其實呢啲問題我以前都試過,用QEMU裝完個Linux VM搞好晒再clone去ssd擺落部Ryzen boot唔起,出grub rescue
用insmod normal入番Linux再重裝grub都唔得
最後發現係bbs priority 度搵番endeavouros就搞掂
作者: finfin 時間: 2026-5-22 19:26
個人覺得可能一開始grub同windows boot manager根本冇問題,只係bios揀錯左bbs boot priority
其實呢啲 ...
arschmitohren 發表於 2026-5-22 19:21
請問呢個bbs priority 同bios 入面個 boot priority 係咪唔同嘢?
我只知道在bios入面可以揀boot嘅次序,我以前試過裝完linux又係grub無出現,
一開機就入windows, 就入去bios度將linux拉上第一位就OK啦。
作者: arschmitohren 時間: 2026-5-22 19:44
boot-repair係識得自動執番正grub,加番boot entries落UEFI bbs priority 同埋probe 番windows boot manager加落grub menu
作者: arschmitohren 時間: 2026-5-22 19:50
本帖最後由 arschmitohren 於 2026-5-22 11:57 編輯
係唔同,boot priority 揀device既priority,bbs priority 揀UEFI boot priority 你當揀windows boot manager定grub 先同後
一開機入windows可能就係冇set bbs priority 所以windows boot manager排第一所以直入windows
或者bios冇grub呢個boot entry 要由efibootmgr command幫手加boot entry咁bbs priority 先至有grub呢個entry

