Board logo

標題: 如何促進桌面Linux的普及性? [打印本頁]

作者: daemongmong    時間: 2023-2-21 01:27     標題: 如何促進桌面Linux的普及性?

本帖最後由 daemongmong 於 2023-2-21 01:50 編輯

儘管Windows 10受到極多批評,根據Statcounter統計,桌面Windows的市佔率為Linux的25倍。

74.14% Windows
15.33% macOS
2.91% Linux

https://itsfoss.com/linux-market-share/

可是,Stack overflow卻指有大約40%的用戶使用Linux作開發平台。

現實上大部份用戶寧願花錢買(不穩定多bug的)Windows許可,也不肯使用Linux。Linux仍然被指是小眾的系統 (不計安卓,安卓是否屬於Linux distro備受爭議)。

Windows好比香港某大電視台,雖然被批評,但仍然是香港收視最高的電視台。如何令更多人放棄Windows,情況如如何令更多人轉看其他電視台一般,道路會是很漫長。
作者: 狂蜂一號    時間: 2023-2-21 02:43

和電視台的收視不同,「他們」樂於做小眾,無計。
作者: notcool    時間: 2023-2-21 07:47

windows跟机送所以一般人都不想改
最好由舊机推廣.我是一例.
作者: s20012797    時間: 2023-2-21 09:56

問題係,點解Base Android同ChromeOS 的OS吾算"桌面Linux"先?

作者: daemongmong    時間: 2023-2-21 09:59

問題係,點解Base Android同ChromeOS 的OS吾算"桌面Linux"先?
s20012797 發表於 2023-2-21 09:56

因為安卓不可以直接執行Linux程式,Linux亦不能直接執行安卓app。Linux亦不能直接執行Chrome OS程式。
作者: daemongmong    時間: 2023-2-21 10:15

相比以前,Linux沒有那麼難用,可是仍然不可完全取代Windows或macOS,儘管Windows問題眾多。

有一個實驗,對象為一般的電腦用家,於不同的OS (包括Arch、Debian、Ubuntu、Windows、macOS) 作不同操作 (包括安裝和使用指定軟體),於不同OS作相同操作所需時間,反映OS是否容易使用。
作者: fung_peace    時間: 2023-2-21 10:18

Windows係隨機附送, 所以市佔一定最高
用Linux都係由Windows等轉來,某程度都係上升左

雖然Linux支援硬件進步左唔少,
但定位都係伺服器工具為主
而且響遊戲不足的前題下,好難有大幅度提升
而且打開機的最少有一部Windows機,
Linux一定變成2號機...
作者: s20012797    時間: 2023-2-21 10:56

因為安卓不可以直接執行Linux程式,Linux亦不能直接執行安卓app。Linux亦不能直接執行Chrome OS程式。 ...
daemongmong 發表於 2023/2/21 09:59


咩野叫做"Linux程式"先,以個人所知就係只要docker上行到的,就算GCC同CLang係Termux一樣行得到,應該吾會有人同我講Gnome/kde之類桌面環境都叫做"Linux程式"呀
作者: Okt04175    時間: 2023-2-21 13:07

本帖最後由 Okt04175 於 2023-2-21 13:09 編輯

回覆 7# fung_peace
而家有Steam Deck嗰原裝系統Steam OS就係Linux,Steam OS就係用Proton去照玩Windows版遊戲同埋直接玩Linux版遊戲,除咗Steam Deck專用版Steam OS亦有普通版Steam OS畀普通電腦去用,之前已經有人試咗一啲遊戲透過Proton去玩仲順過用Windows去玩,Linux而家係從遊戲應用方面開始逐漸普及緊。

有Steam OS做版可以食到Windows嘅遊戲庫近8成半,遲啲自然會吸引到更多人轉會(轉台)。
作者: 孤兒仔    時間: 2023-2-21 13:10

市佔廿年無變過.........
作者: javacomhk    時間: 2023-2-21 14:03

本帖最後由 javacomhk 於 2023-2-25 07:25 編輯

有40% 人用 Linux 作開發平台,唔代表是用 Linux Desktop 桌面版嘅,用 Windows WSL 或者 VM   都得啫。好多人都係用 Linux Server 版或docker image 唔用 Desktop GUI  App 只用 SSH Login 或者 mount 個 drive 就已經用到作開發,個的用Linux GUI Desktop App 開發嘅人係很少數(2.91%)。至於開發mobile app 最好就係用 macOS/Windows,因為可能要同時用 其他 App 處理 3D 或 Image retouch,至於server connection 就用 docker 就得。

Linux 桌面版並不普及的原因有多種,包括:
用戶習慣:許多用戶已經習慣使用 Windows 或 Mac,因此不願意更改,尤其是中文輸入法的預測候選字及關聯字功能,提供方言例如廣東話語音輸入,就比 Windows / macOS 弱很多了。

應用軟件限制:許多專業應用軟件僅支援 Windows 或 Mac,因此 Linux 桌面版受到限制。「Linux 之父」 Linus Torvalds 曾經說過:桌面版 Linux 的程序兼容性才是最糟糕的問題!(Desktop Linux sucks)
[youtube]Pzl1B7nB9Kc[/youtube]
這影響了Linux GUI App 跨版本的支援及開發,亦是越來越少 GUI App 在 Linux Desktop 桌面版的出現。

專業人員缺乏:許多企業和機構對 Linux 桌面版缺乏專業人員支援,因此不願意使用。

學習曲線:使用 Linux 桌面版可能需要一定的學習曲線,因此許多用戶不願意投入時間和精力。
作者: fakeman    時間: 2023-2-21 14:48

儘管Windows 10受到極多批評,根據Statcounter統計,桌面Windows的市佔率為Linux的25倍。

74.14% Windows
...
daemongmong 發表於 2023-2-21 01:27



    有好多情況下個 Windows license 係無選擇的,例如我買 branded laptop,唔通可以搣走 Windows license?就好似 HKBN 送 MyTVSuper 咁,你自己無話要不過佢都塞咗俾你,然後佔有率就係咁計啦。
作者: fakeman    時間: 2023-2-21 14:50

Windows係隨機附送, 所以市佔一定最高
用Linux都係由Windows等轉來,某程度都係上升左

雖然Linux支援硬件進 ...
fung_peace 發表於 2023-2-21 10:18



    我嘅 1 號係 Chrome OS,2 號 Linux,3 號先 Windows.....但自從 Proton + Vulkan 勁咗之後,我玩開果隻 game 直頭可以係 Chromebook 上面玩埋一份

外國方面,有唔少人因為買唔到/唔想買咁貴嘅 GPU,會去用 online platform 例如 GeForce Now 等去打機,亦變咗無話一定要自備 Windows 打機系統
作者: fakeman    時間: 2023-2-21 14:51

windows跟机送所以一般人都不想改
最好由舊机推廣.我是一例.
notcool 發表於 2023-2-21 07:47



    絕對唔係 "送".....羊毛出自羊身上,你有俾錢嘅,只係 item 唔會拆開俾你睇
作者: fakeman    時間: 2023-2-21 14:54

相比以前,Linux沒有那麼難用,可是仍然不可完全取代Windows或macOS,儘管Windows問題眾多。

有一個實驗, ...
daemongmong 發表於 2023-2-21 10:15



    其實就咁,個實驗如果用小朋友或未用過電腦嘅人會好 d,因為唔少人用咗 N 年 Windows 俾乜都話唔好架啦。我係我老豆面前有 2 部機,一部 Chromebook 一部 Windows,佢只係上網睇戲果 d 根本都比較唔到邊個好 d
作者: fung_peace    時間: 2023-2-22 11:36

本帖最後由 fung_peace 於 2023-2-22 11:37 編輯

上面都係一個事實
自己用左咁多年Windows打字,
雖然Linux都有速成,不過佢又無左關聯字...
結果半年左右都係用返Windows工作...

可惜的係,香港中文打字不足都講左好多年...(起碼3~4年,可以搵返以前的帖...)
到呢家都係無改善(台灣用注音,所以無人會額外花心機搞多套台灣唔用的輸入法...)


同一時間,MacOS可以用以前Yahoo奇摩輸入法(近似Win7的速成)
三星個虛擬速成鍵盤都有關聯字
假如將來工作係用WEB BASE(網頁處理工作), Linux起步會相對更遲
作者: fakeman    時間: 2023-2-22 15:11

本帖最後由 fakeman 於 2023-2-22 15:13 編輯
上面都係一個事實
自己用左咁多年Windows打字,
雖然Linux都有速成,不過佢又無左關聯字...
結果半年左右都係 ...
fung_peace 發表於 2023-2-22 11:36



    中文輸入法確實係一個好大嘅阻力,亞洲區咁多唔同語系最難搞都係中文,花樣太多,早年好多咩九方或其它非公開嘅輸入法係搬唔到上 Linux....會有好多人用唔慣。我自己用 Windows 自製 Cantonese IME 廿年,Linux 未係好接近咁做到,所以我係公司先用 Linux(因為只用英文,冇問題)

相比之下,歐美地區冇語系問題加上佢哋產權意識比較強(點會有以前黃金賣番梘碟果 d ),所以唔似我哋咁一早習慣晒 Windows

近年 Web applications 多咗好多,所以咩平台都唔係好重要(其實重要,因為以前好多要用 IE....真係死火
作者: teampo    時間: 2023-2-22 16:56

其實都改變唔到, 砌機人少,大部份人都係工作需要或有長期使用習慣,買新機又有OS跟,有好多人連電腦都唔洗用,放棄想法...
macOS<-已經放棄唔到
Windows<-跟機已經有,點解要轉一個未用過既OS,本身唔叻,你仲叫佢轉其他,真係自找麻煩

除非你有一部機係運行LINUX而人人唔用又唔得,咁就有機會普及
作者: chue    時間: 2023-2-24 23:30

上面都係一個事實
自己用左咁多年Windows打字,
雖然Linux都有速成,不過佢又無左關聯字...
結果半年左右都係 ...
fung_peace 發表於 2023-2-22 11:36


因為一般用家都係用 ibus 或 fcitx,如果用 gcin 或 hime 的話都會見到有,不過有我都 disable 左,因為反而拖慢打字速度
作者: chue    時間: 2023-2-24 23:35

用 Linux 作開發平台,唔代表是用 Linux Desktop 桌面版嘅,用 Windows WSL 或者 VM   都得啫。好多人都係 ...
javacomhk 發表於 2023-2-21 14:03


碎片化,各家有自己一套,snap 咁正都比人刻意洗腦妖魔化但又多人信呢下先弊
作者: Wiwacomia    時間: 2023-2-25 09:43

因為一般用家都係用 ibus 或 fcitx,如果用 gcin 或 hime 的話都會見到有,不過有我都 disable 左,因為反而 ...
chue 發表於 2023-2-24 23:30

哦!可否講吓gcin同hime有乜缺點。我非常之想要倉頡聯想。而家用fcitx

via HKEPC Reader for Android
作者: chue    時間: 2023-2-25 13:28

本帖最後由 chue 於 2023-2-25 13:31 編輯
哦!可否講吓gcin同hime有乜缺點。我非常之想要倉頡聯想。而家用fcitx

via HKEPC Reader for Android ...
Wiwacomia 發表於 2023-2-25 09:43



缺點就係日後冇得再加入新寫輸入法,雙面刃,你要一裝好整合晒 d輸入法就要預如果軟件內冇例如九方手寫就冇得再模組化加入九方手寫,fcitx 預設只有酷音,你想要乜就要自行再裝,例如中洲韻 rime 呢個基於模組化理念寫既輸入法去依附 fcitx,ibus

https://rime.im/download/
作者: chue    時間: 2023-2-25 13:54

本帖最後由 chue 於 2023-2-25 14:00 編輯

本人諗下又想搵下,因為我有觸控筆電,未來有機會裝 fcitx 的手寫,fcitx 係模組型輸入法框架

https://blog.51cto.com/u_15930680/5991109

查 arch 有

https://aur.archlinux.org/packages/fcitx-sogoupinyin

https://juejin.cn/post/6844904120525013006

未來會優先安裝入 manjaro gnome,預過程又會遇到困難,主要來自螢幕鍵盤
作者: javacomhk    時間: 2023-2-25 16:45

本帖最後由 javacomhk 於 2023-2-25 08:47 編輯

所以咪話囉,呢的輸入法,觸控支持,人地的 Windows ChromeOS 支援嘅裝咗個OS或者新機買來就有,就用得。其他的 Linux Desktop Distribution 都唔知得唔得,裝唔裝到,你話點樣可以普及呀!
作者: chue    時間: 2023-2-25 18:45

我早就話各家有自己一套,冇共識
作者: unixman    時間: 2023-2-26 11:29

BSD普及化更加小, 又怎樣增加普及呢!
作者: chue    時間: 2023-2-26 23:09

BSD 反而統一D,冇咁碎片化
作者: kirafung    時間: 2023-3-3 11:15

早排有部notebook, 發現用Fedora workstataion 好順滑.
所有係Windows 10 上面既奇怪問題都消失哂.
不過因為個芒15.6" 4K, 好多app 都勁細粒.
不過一般果D firefox setting terminal 都好正常, 超靚
display card driver 望落都正常, 有D 感動
作者: INGRAMLI    時間: 2023-3-6 21:46

Steam Deck用家路過,不吐不快,
好多Linux的網上教學下下都叫人打command line,好似改passwd咁,都係呢度ching教先知道有得响GUI下面改,呢度討論普及Linux,我就真係想問,真係想Linux普及,點解咁多教學(甚至响reddit請教都係),大部分都係叫人打command line,呢個年頭真係咁多人日常用開cmd?
作者: Okt04175    時間: 2023-3-6 22:00

本帖最後由 Okt04175 於 2023-3-6 23:32 編輯

回覆 29# INGRAMLI
通常班Linux老鬼係唔鍾意用GUI,所以佢哋出教學普遍都係貼指令出嚟畀人Copy完貼完撳Enter一下就完成GUI撳幾下Mouse嘅動作近乎一氣呵成。
我係用GUI為主新啲嘅Linux使用者。2014之後開始入Linux圈嘅人先多返啲GUI派嘅人。
由於CLI理論上可以一下做晒喺GUI撳十幾下Mouse嘅動作,所以越熟用電腦嘅人越容易變成CLI派或者並用派。
作者: INGRAMLI    時間: 2023-3-6 22:12

回覆  INGRAMLI
通常班Linux老鬼係唔鍾意用GUI,所以佢出教學普遍都係貼指令出嚟畀人Copy完貼完撳Enter一 ...
Okt04175 發表於 2023-3-6 22:00

Command line copy&paste個一下係堅快呀,但我估一般正常新手唔會背左條command,更莫講話理解成條command under the hood做左d乜,下次又係要响google再copy&paste過,
掉番轉GUI,係要click多幾下,但過程睇到自己撳左d乜,大概知道自己做緊d乜,做多2兩次就唔洗再睇教學,
行外人角度,不喜勿插......
作者: Okt04175    時間: 2023-3-6 23:30

Command line copy&paste個一下係堅快呀,但我估一般正常新手唔會背左條command,更莫講話理解成條command under the hood做左d乜,下次又係要响google再copy&paste過, ...
INGRAMLI 發表於 2023-3-6 22:12

文字指令可以整一份文字檔案(doc又好txt都好)記低佢,咁下次就唔使再Google揾出嚟。
有啲人會解釋埋行指令每個參數名有乜用,將解釋記埋落份文字檔案得閒睇下咁就會學到。

用GUI可以快速理解自己做咗乜動作,但係面對重複做嘅野都係用CLI比較快收工。兩者冇話邊樣係最好,只有分當下要做嘅野用邊樣去做感覺係最舒適。
作者: 狂蜂一號    時間: 2023-3-7 00:10

其實,「一般用家」有必要和 OS 打交道嗎?
作者: Kin_2012    時間: 2023-3-7 01:11

本帖最後由 Kin_2012 於 2023-3-7 01:17 編輯
Steam Deck用家路過,不吐不快,
好多Linux的網上教學下下都叫人打command line,好似改passwd咁,都係呢度chin ...
INGRAMLI 發表於 2023-3-6 21:46


見你過黎問就講多兩句, 呢個帖係另一位大使開來反轉數下 Linux 有咩唔好,  不過無咩所謂, 只要大家講的係事實.

你問的問題之前都答過你,  Linux 用家行 command line 係因為覺得更方便而唔係無 GUI 選擇.

你覺得 GUI撳幾下Mouse嘅動作近乎一氣呵成, 呢個要睇你係邊類型的用家, 最普通的用家的確來來去去只用幾個軟件, 要 set 野好少, 可能真係幾 click.

但真用家 / 玩家, 要處理的野好多,  下下係 GUI 唔知要係幾多版裡面搵選項黎一個一個 click 其實好痛苦, 唔好多, click 幾十個已經唔知要 click 幾耐,  click 完都唔記得 click 過咩又易錯,   相反,  command 好容易記低, 要睇番好易, 再行一次 copy & paste 又得, 常用 command 入晒腦, 快過 click click 好多,

舉個例, 你的網可能只 set DHCP, 幾 click 完成, 但真用家可能要指定主卡同路同 vlan 的 ip / gateway / route, GUI click click 唔知要幾耐,  打 command 快好多, 如果之前 set 過仲一貼就 ok.

又好似 file 改 permission, 一個半個 gui 問題唔大, 好多 file 果時就 click 死你.

另一個原因就係習慣,

但如果真係有 GUI 比較方便的野,  其實大部份都有GUI. 好似聽歌, 睇網頁, 睇股票, 都會用 GUI 去控制而唔係 command.





歡迎光臨 電腦領域 HKEPC Hardware (https://h2.hkepc.com/forum/) Powered by Discuz! 7.2