Board logo

標題: 一人一個必裝TUI [打印本頁]

作者: 3ldk    時間: 2022-10-7 16:07     標題: 一人一個必裝TUI

本帖最後由 3ldk 於 2022-10-7 16:08 編輯

本身用開arch, 雖然夠精簡, 但日常使用都不得不裝DE, 因為純command作為日常使用不太現實, 好多人會話command用熟左會比起DE用mouse慢慢click更有效率, 但佢地通常唔講其實講緊maintain use, 維護人員間唔中埋機config, fix problem先適合用command, 正常普通長時間使用既情況下, command無可能比GUI更有效率.

但始終DE都係比較大, 可以無埋就更好, 但command又太低效, 所以就諗到不如折衷使用TUI來取代DE.

一般常見非工作用既場景, 不外乎上網, 聽歌, 睇片, 睇相, BT, 打字, 相信多數人休息時間淨係有依幾個功能已經可以滿足9成以上

所以不如一人講一個好用必裝的TUI程式, 依度好用必裝的定義係指領先對手好多的軟件, 以windows既講法就係: FTP=filezilla, 聽歌=foobar2000, BT=qB, 如此類推.

暫時諗可以先討論以下幾類有乜選擇:
1. file browser
2. 睇片
3. 聽歌
4. 睇圖片
5. 上網
6. BT
諗到其他不妨補充.

我知道TUI係比較少眾, 多數人都係極端地一係用command, 一係用DE (輕D可能用WM), TUI真係比較少人講, 可以想象選擇亦都會少好多, 但如果真係搵得齊日常使用的功能, 用TUI取代DE都好值得考慮 (假如你都好中意精簡的話)
作者: Kin_2012    時間: 2022-10-7 19:13

本帖最後由 Kin_2012 於 2022-10-7 19:15 編輯

回覆 1# 3ldk


    你講果 6 樣野要方便日常用一定係 de 的 gui,  tui 遠遠做唔到。

另外今時今日  xwin 已經唔算大食, 亦好高效, 睇唔到有咩理由日常唔用。


Server main 就 command 可以, 無咩 tui 係必要。
作者: chue    時間: 2022-10-7 19:16

1.可以既話,輸入法能裝 IBUS 以外就裝
2.KDECONNECT
3.WINE
4.GWENVIEW
5.DELUGE
6.ACESTREAM
7.TIMESHIFT
8.ANDROID STUDIO CANARY 裝後打開 AVD,WAYDROID 未得
9.STEAM/LUTRIS
10.如系統有螢幕截圖就唔駛理,冇就裝 SHUTTER

仲有既等大家消化一下先,本人都仲要整理一下
作者: Kin_2012    時間: 2022-10-7 19:57

1.可以既話,輸入法能裝 IBUS 以外就裝
2.KDECONNECT
3.WINE
4.GWENVIEW
5.DELUGE
6.ACESTREAM
7.TIMESHIFT
...
chue 發表於 2022-10-7 19:16


人地講緊 TUI ......
作者: toylet    時間: 2022-10-7 20:07     標題: What are GUI, CLI and TUI in Linux?

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: toylet    時間: 2022-10-7 20:13

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: fakeman    時間: 2022-10-7 23:30

mpv 睇片
htop - another top
lynx - browser
作者: Kin_2012    時間: 2022-10-7 23:44

mpv 睇片
htop - another top
lynx - browser
fakeman 發表於 2022-10-7 23:30


MPV  無 X-Window 點行
作者: toylet    時間: 2022-10-7 23:57

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: chue    時間: 2022-10-8 00:15

如果唔一樣唔建議用 tui,一定 gui or web ui
作者: toylet    時間: 2022-10-8 00:46

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: fakeman    時間: 2022-10-8 01:03

MPV  無 X-Window 點行
Kin_2012 發表於 2022-10-7 23:44



    係喎
作者: 3ldk    時間: 2022-10-8 01:33

回覆  3ldk


    你講果 6 樣野要方便日常用一定係 de 的 gui,  tui 遠遠做唔到。

另外今時今日  xwin  ...
Kin_2012 發表於 2022-10-7 19:13


所以我話折衷

例如出名細的xfce, lxde都要成超過2GB, 基本上就等同一個cli linux的size, 如果可以用少少唔方便換取一個更細小的os, 其實都未嘗不可, 有時某些case確實更細的linux會更方便

當集思廣益之後所得出的TUI list, 如果試用過真係要犧牲好大的方便性, 到時好自然會放棄
作者: chue    時間: 2022-10-8 09:31

本帖最後由 chue 於 2022-10-8 09:42 編輯

WIN11 個子系統可學習,最大問題係你裝左咩軟件,每裝一件就要用 NOTEPAD 寫低,因為我之前開帖問過用咩 COMMAND 可以搵到裝左咩軟件結果 RE 個 COMMAND 係列出一大堆指令集

https://www.hkepc.com/forum/view ... &extra=page%3D2
作者: Kin_2012    時間: 2022-10-8 12:34

本帖最後由 Kin_2012 於 2022-10-8 12:39 編輯
所以我話折衷

例如出名細的xfce, lxde都要成超過2GB, 基本上就等同一個cli linux的size, 如果可以用少少 ...
3ldk 發表於 2022-10-8 01:33


你口中更細的 OS (<2gb),但又要日常當 desktop 咁用( 非工作用既場景, 不外乎上網, 聽歌, 睇片, 睇相, BT),以現今主流硬件規格黎講,睇唔到有咩實際案例。

技術上而家亦實現唔到 tui 當 xwin 咁用, 沒有所謂 “折衷” 。
作者: Kin_2012    時間: 2022-10-8 14:12

WIN11 個子系統可學習,最大問題係你裝左咩軟件,每裝一件就要用 NOTEPAD 寫低,因為我之前開帖問過用咩 COMMA ...
chue 發表於 2022-10-8 09:31


好似完全離晒題...


另外你貼果個連結的問題,唔係做唔到只係你唔識...
作者: chue    時間: 2022-10-10 01:23

我就係唔識先問,但好似冇人答到
作者: 3ldk    時間: 2022-10-10 18:55

我就係唔識先問,但好似冇人答到
chue 發表於 2022-10-10 01:23


我都想知,好似windows咁,正常可以直接執行的程式,與純lib的dll係可以分得開
連mac都分得開,點解到左linux就無法分辨?
作者: toylet    時間: 2022-10-10 22:28

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: shal    時間: 2022-10-11 15:07

我都想知,好似windows咁,正常可以直接執行的程式,與純lib的dll係可以分得開
連mac都分得開,點解到左l ...
3ldk 發表於 2022-10-10 18:55



    exe,lib &dll 點分得開?!!!
作者: shal    時間: 2022-10-11 15:12

本帖最後由 shal 於 2022-10-11 15:17 編輯
你口中更細的 OS (
Kin_2012 發表於 2022-10-8 12:34



    xwin 也有細小的
i3 wm , awesome WM

i3 with vim and terminals open
Size        1.3 MiB
Type        Window manager
License        BSD-3-Clause
Website        i3wm.org

i3-wm 可以用firefox , vlc player
只要你個software 不用到KDE or Gnome UI 就不會安裝到相關lib
作者: Kin_2012    時間: 2022-10-11 17:52

xwin 也有細小的
i3 wm , awesome WM

i3 with vim and terminals open
Size        1.3 MiB
Type        Window m ...
shal 發表於 2022-10-11 15:12


再細都係 WM,  就算唔係當中好多的限制, 都唔係樓主口中的 console.

不過重點係, 以現今主流硬件規格黎講,有咩需要限制一部 desktop 的 OS要細過 2G ?
作者: chue    時間: 2022-10-13 19:20

所以我先建議樓主可以用 WIN11 個子系統學習,又或者用 PUTTY 以 SSH 方式進入例如 PI 黎學習都可以,冇必要玩自己,時代變,唔只 WINDOWS 多人話新不如舊,UBUNTU 不也比人話唔鍾意統一用 SNAP.ANDROID 都一樣有人嘈
作者: dinosw    時間: 2022-10-14 09:37

本帖最後由 dinosw 於 2022-10-14 10:47 編輯
所以我先建議樓主可以用 WIN11 個子系統學習,又或者用 PUTTY 以 SSH 方式進入例如 PI 黎學習都可以,冇必要 ...
chue 發表於 2022-10-13 19:20


用Windows 會慳位啲,第一次聽

Windows 10 可以slim down 到under 2G,不過普通lightweight Linux distribution 好多under 2G 如果肯自己slim用埋RO filesystem,under 600M 都冇問題

另外mpv/links 其實係support framebuffer ,唔使用xwin/Wayland ,估唔到冇人答

Mplayer (mpv 前身)support 咗framebuffer 好耐。不過最大問題係mplayer 攪咗年幾,到可用,framebuffer upgrade 去v2,又衰咗。SDL (佢backend 可以用framebuffer) 出來想做到directx (2D only)咁,不過成個project完全眼高手低

TUI 本身係for remote user而唔係local use,三十年前係TUI黃金時期,因為當時啲唔熟電腦嘅一般user會telnet 去UNIX server 度用tin/elm/talk,internet 大眾化後,好多野favour 用Mouse,(而家連Linux 版的人都唔想用text base console ) TUI 冇command 咁flexible 又冇GUI 咁user friendly ,用到場景得返好少

via HKEPC Reader for Android
作者: chue    時間: 2022-10-14 10:43

唔係慳位D,係樓主應該用緊 WIN 黎上 EPC 開呢個帖問,明白未?如果唔係即係已經用緊 LINUX 咁就更加冇必要多此一舉啦
作者: dinosw    時間: 2022-10-14 10:50

回復 25 #chue

仲駁嘴,講咗可以直接用framebuffer !永遠都九唔搭八

via HKEPC Reader for Android
作者: 3ldk    時間: 2022-10-14 12:09

小人用過或玩過的 TUI ....
1. Midnight Commander
5. Lynx, Netrik
6. rTorrent with GNU Screen / Tmux  ...
toylet 發表於 2022-10-7 20:13



lynx同Netrik都唔係好得, 仲睇左幾款cli的browser一樣唔係好得
唔洗要好多高級功能, 但最少要好似chrome, firefox咁樣正常render一個完整的網頁

確實, 我搵到最近磅的Browsh都唔合格, 點解terminal就無一個正常browser呢?

我搵到一個imager viewer : ucollage
證明terminal其實有render能力
甚至好多純cli programe都可以call到GPU
近既唔講, 就算年代久遠的dos, 都可以係遊戲入面render出影片
反而最先進的linux唔可以render一個正常畫面出黎?
作者: toylet    時間: 2022-10-14 12:23

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: 3ldk    時間: 2022-10-14 12:23

回覆  3ldk

Server main 就 command 可以, 無咩 tui 係必要。

Kin_2012 發表於 2022-10-7 19:13


依點就唔係幾同意, 適量用TUI可以增進工作效率
睇server usage算係main server最常出現的工作吧? 試問你點樣唔用top/htop/乜top物top去完成依項工作?

同時我都想識多樣野, 假設真係force自己唔用TUI既情況下, 可以點樣用純cli取代? top算係其中一種, 亦係我之前唯一用過的, 如果仲諗到其他, 不妨講出黎討論下.
作者: dinosw    時間: 2022-10-14 12:37

本帖最後由 dinosw 於 2022-10-14 12:49 編輯

回復 27 #3ldk

你知唔知自己究竟問緊一個乜嘢嘅問題

如果Xorg 冇張display card driver ,係可以用framebuffer driver... 咁樣經X protocol 的program 一樣用到,唔會render唔到野

唔存在只在Linux render唔到的奇怪問題。

只係絕大部分Linux GUI Program都係用 Xwin/Wayland (呢個UNIX世界唔係只得Linux,還有*BSD,一堆UNIX都可用Xwin),唔用Xwin直接support framebuffer ,port 去其他OS已接近冇可能

今日的web site design 完全favour 用mouse,未有Android/iPhone 前有好多web 用JavaScript 寫的Mouse roll over drop down menu ,大部分TUI web browser 係嗰時收檔

最後你記唔記得DOS 用graphic 係要逐個program 去support display card driver ,否則只可用VGA/SVGA mode only...


via HKEPC Reader for Android
作者: Kin_2012    時間: 2022-10-14 12:45

lynx同Netrik都唔係好得, 仲睇左幾款cli的browser一樣唔係好得
唔洗要好多高級功能, 但最少要好似chrome ...
3ldk 發表於 2022-10-14 12:09


問題其實都係果個,技術上一定要做無話唔得,但點解要咁做先?

Xwin 有咩實際問題唔可以用呢? 佢的發明本來就係咁用。
作者: Kin_2012    時間: 2022-10-14 12:51

本帖最後由 Kin_2012 於 2022-10-14 13:11 編輯
依點就唔係幾同意, 適量用TUI可以增進工作效率
睇server usage算係main server最常出現的工作吧? 試問你 ...
3ldk 發表於 2022-10-14 12:23


Server usage 基本上無人會特登去 server console 睇的。。。

一般都係用 gui remote 睇。。。而且有事會自己  alert.

去到 console 已經多數係 troubleshoot 的時候。

另外樓主你係話有 xwin 的 linux os 大過 2g, 所以想用 tui 當 desktop 咁 睇片聽歌上網。。。
作者: Kin_2012    時間: 2022-10-14 13:09

本帖最後由 Kin_2012 於 2022-10-14 13:10 編輯

回覆 24# dinosw


    首先今時今日要限制一個 deskop os 細過 2gb 已經係唔知為乜, 為左行 linux 所以先裝個 win 11 更加係奇才諗法。

Console 本來就係文字環境,要係道做圖像的野有唔少問題又做唔好, 所以先有Xwin 的發明,就係方便圖像程式的使用。Dos 同 Window 都係咁對應,完全睇唔到做圖像野唔係 xwin 做的理由。


至於你講幾十年前根本 tui 都唔多, 係 rh 後期整多左,果時多行 console 一方面係因為圖像介面唔成熟, 但重點係網速太慢,你用過 10 baset 就會明, 分唔到幾多 bw.
作者: dinosw    時間: 2022-10-14 13:20

本帖最後由 dinosw 於 2022-10-14 13:29 編輯

回復 33 #Kin_2012

有redhat(不是RHEL)已經係後期,當時Linux kernel 還不是1.0,slackware 差唔多出,PC 是 DOS+Windows ,大部分program 都是DOS TUI program,Lotus 123/dBase/WordStar   

可能因為咁反而當然一般唔熟電腦的普通user 會接受telnet 到UNIX Server 度上網,當時上網用tin的時間上newsgroups,應該比而家的人用web browser 更長

via HKEPC Reader for Android
作者: Kin_2012    時間: 2022-10-14 13:49

本帖最後由 Kin_2012 於 2022-10-14 13:53 編輯

回覆 34# dinosw

  Dos 係 80年代初出,linux 係 90年代初出。。。

講緊幾十年前, 果時 linux 剛出 ,莫講話 tui 程式, kernel 都只係叫行到, 仲要自己 compile...講得 rh 後期當然係後期。。。

相反 dos 已經比較成熟, 程式當然比較多, 不過係 console 行圖像程式太多問題, 先有 windows 的出現, xwin 亦一樣。

果時 telnet 入 unix 行 pine 睇郵件。

Newsgroup 之前係 bbs,  不過都俱往矣。。。
作者: dinosw    時間: 2022-10-14 14:25

本帖最後由 dinosw 於 2022-10-14 14:35 編輯

回復 35 #Kin_2012

30年前的事係90年代初,是未有redhat 前的事

當時連HKStar 都未有,可以上網的人好多知真身係邊個叫乜名。一般人好少可以上網,通常上bbs多,應該係14400-28k modem那時,不過我記得對面幫我上網的endpoint係用9600 modem  

DOS+NetWare 其實係比TCP/IP整死,要在純DOS(冇Windows 3.11下)load 起IP stack ,conventional memory 好快唔夠,之後做嘢的公司好多dbase program load 起TCP/IP 後就好易行唔到,只可用返IPX。所以極少人用純DOS 上網,要用Windows 3.11。

當時為咗方便上internet,自己私人電腦轉用咗OS/2幾年,當時還未出win95


via HKEPC Reader for Android
作者: Kin_2012    時間: 2022-10-14 14:49

回復 Kin_2012

30年前的事係90年代初,是未有redhat 前的事  

當時連HKStar 都未有,可以上網的人 ...
dinosw 發表於 2022-10-14 14:25


conventional memory (好似 640k?) 唔夠我就諗起 QEMM... 果時 DOS 連線主要係行 LAN, map dirve 等等.
BBS 行 modem 果時為左唔影響來電,只有裝多條電話線, 後期可以 dial up PNETS 又好貴.

開始有少少離題

講番樓主因為唔想個 desktop os 大過 2G,  想係文字環境行普遍的圖像程式,所人唔用 XWIN ,  而想用TUI 代替, 因為絕大部份人都無黎個需求,當然無人做.
作者: dinosw    時間: 2022-10-14 15:00

conventional memory (好似 640k?) 唔夠我就諗起 QEMM... 果時 DOS 連線主要係行 LAN, map dirve 等等.
...
Kin_2012 發表於 2022-10-14 14:49

QEMM 攪唔掂,要用Novell DOS( DR DOS) 的DPMS IP Stack 先頂到,不過公司覺得MS DOS + DR DOS 兩溝唔好,決定行返IPX

不過係我離題太遠

via HKEPC Reader for Android
作者: chue    時間: 2022-10-15 04:46

lynx同Netrik都唔係好得, 仲睇左幾款cli的browser一樣唔係好得
唔洗要好多高級功能, 但最少要好似chrome ...
3ldk 發表於 2022-10-14 12:09



試下 FALKON
作者: chue    時間: 2022-10-15 04:58

本帖最後由 chue 於 2022-10-15 05:10 編輯
回覆  dinosw


    首先今時今日要限制一個 deskop os 細過 2gb 已經係唔知為乜, 為左行 linux 所以先裝 ...
Kin_2012 發表於 2022-10-14 13:09


唔係話要裝個 WIN11,只係好好利用黎學習,唔鍾意既話裝返個 UBUNTU SERVER 又得左

或者 ARCH 都得,ARCH 原生你裝果時唔跟任何野,你想要裝個 GUI 就要響安裝前睇個教學做
作者: chue    時間: 2022-10-15 11:54

比你提醒左,我仲未試 ARCH,但見 LINUX LITE 暫時好地地只係 SCREEN SAVER 喚醒要入密碼比較麻煩外都冇野,DEBIAN COMMAND 又比較上識多 SYU 一點點,就觀察多一段再睇啦,但好大機會長用
作者: Kin_2012    時間: 2022-10-15 13:16

唔係話要裝個 WIN11,只係好好利用黎學習,唔鍾意既話裝返個 UBUNTU SERVER 又得左

或者 ARCH 都得,AR ...
chue 發表於 2022-10-15 04:58





你叫人用 win11 黎學 linux,  win11 唔安裝又點可以利用黎學習? 而且學習咩呢?

你有無睇樓主第一個帖第一句寫咩?

本身用開arch, 雖然夠精簡, 但日常使用都不得不裝DE

作者: chue    時間: 2022-10-15 20:07

個問題係 WIN11 照計都幾難唔接觸到,假如手上有其他例如筆電,都好難有部唔係預載 WINDOWS,LINUX 唔係冇,不過個價居然撇除左收費 OS 冇點平到,果部係預載 POP OS
作者: chue    時間: 2022-10-15 20:10

你叫人用 win11 黎學 linux,  win11 唔安裝又點可以利用黎學習? 而且學習咩呢?

你有無睇樓主第一個 ...
Kin_2012 發表於 2022-10-15 13:16


咁其實都係 TUI 黎





歡迎光臨 電腦領域 HKEPC Hardware (https://h2.hkepc.com/forum/) Powered by Discuz! 7.2