Board logo

標題: 風扇螺母滑牙 [打印本頁]

作者: Yuejing    時間: 2023-7-4 16:56     標題: 風扇螺母滑牙

本帖最後由 Yuejing 於 2023-7-4 16:57 編輯

風扇葉前端的固定螺母滑牙,因而無法扭緊
淘寶有這類配件,請問應如何量度風扇軸的內徑、螺距?  

p.s. 風扇型號是 Rowenta VA-030,在網上找不到相關配件資料
[attach]2379643[/attach]
作者: Wiwacomia    時間: 2023-7-4 19:04

本帖最後由 Wiwacomia 於 2023-7-4 19:06 編輯

拆開到見到摩打,睇有冇型號

有專門度螺紋的一叠卡,對埋去找對應的

度十個紋除九(兩個山峰之間=一條紋)。留意你在度山峰定山谷

via HKEPC Reader for Android
作者: Wiwacomia    時間: 2023-7-4 20:19

你有冇第二把風扇呀?個蓋的螺紋可能啱,但扇葉好可能頂住,除去扇葉試入

via HKEPC Reader for Android
作者: 高登阿伯    時間: 2023-7-4 21:40

風扇葉前端的固定螺母滑牙,因而無法扭緊
淘寶有這類配件,請問應如何量度風扇軸的內徑、螺距?  

p.s. 風 ...
Yuejing 發表於 2023-7-4 16:56


配螺母只需要量螺絲外徑同螺距,唔駛量內徑。正式量螺距係用牙規,但淘得來量完再買有排等。

我懷疑呢類風扇軸心係有非正式標準,事關我有把三菱16吋座地扇(LV16-GR),試過三款其他牌子嘅扇葉同反牙螺母都裝到。不如搏一摶搵個12吋用嘅螺母試咗先。
作者: Wiwacomia    時間: 2023-7-4 23:41

我懷疑呢類風扇軸心係有非正式標準,
高登阿伯 發表於 2023-7-4 21:40



    我的KDK膠蓋牙滑咗同樓主一樣,走去垃圾站拆人地大陸牌風扇的膠蓋,牙唔啱。淘寶買不是指明KDK用的(根本冇KDK配件),牙唔太啱,只稍為比拆來的好少少。
作者: 高登阿伯    時間: 2023-7-4 23:43

我的KDK膠蓋牙滑咗同樓主一樣,走去垃圾站拆人地大陸牌風扇的膠蓋,牙唔啱。淘寶買不是指明KDK用的 ...
Wiwacomia 發表於 2023-7-4 23:41


多謝告知。
作者: Yuejing    時間: 2023-7-4 23:54

你有冇第二把風扇呀?個蓋的螺紋可能啱,但扇葉好可能頂住,除去扇葉試入

via HKEPC Reader for Android ...
Wiwacomia 發表於 2023-7-4 20:19


我有其他風扇,不過是 "塔式" (tower fan),所以沒有螺母
作者: a9668823    時間: 2023-7-5 00:01

風扇葉前端的固定螺母滑牙,因而無法扭緊
淘寶有這類配件,請問應如何量度風扇軸的內徑、螺距?  

p.s. 風 ...
Yuejing 發表於 2023-7-4 16:56


用c型卡黄/鐵線 頂住先?
作者: Yuejing    時間: 2023-7-5 00:06

配螺母只需要量螺絲外徑同螺距,唔駛量內徑。正式量螺距係用牙規,但淘得來量完再買有排等。

我懷疑呢類 ...
高登阿伯 發表於 2023-7-4 21:40


剛在淘寶搜索了一輪,見到不少這裡風扇螺母,便宜的兩、三元一個。 如你所建議,可以試淘一個,裝不上才再買 pitch gauge

這是我第一次遇到滑牙這問題。回想一下,以前用過的風扇,螺母這些部分都是金屬的

[attach]2379677[/attach]
作者: Yuejing    時間: 2023-7-5 00:15

本帖最後由 Yuejing 於 2023-7-5 00:30 編輯
用c型卡黄/鐵線 頂住先?
a9668823 發表於 2023-7-5 00:01


C型卡簧也可以,但家中沒有卡尺,請問是否有其他方法可大約量度尺寸? (或是淘幾個不同尺寸去試?)
另外,是否需買卡簧鉗? (因要定期清潔扇葉)
作者: Yuejing    時間: 2023-7-5 00:16

我的KDK膠蓋牙滑咗同樓主一樣,走去垃圾站拆人地大陸牌風扇的膠蓋,牙唔啱。淘寶買不是指明KDK用的 ...
Wiwacomia 發表於 2023-7-4 23:41


請問師兄最後如何解決牙不合適的問題?
作者: Wiwacomia    時間: 2023-7-5 00:27

請問師兄最後如何解決牙不合適的問題?
Yuejing 發表於 2023-7-5 00:16



    冇解決。我全家都KDK/Panasonic(同廠,配件可互換),之後整爛咗把扇,拿蓋來用。
作者: Yuejing    時間: 2023-7-5 00:43

冇解決。我全家都KDK/Panasonic(同廠,配件可互換),之後整爛咗把扇,拿蓋來用。 ...
Wiwacomia 發表於 2023-7-5 00:27


KDK/Panasonic 是大牌子,代理應該會買到配件,價錢是否合理就別話了。
曾在香港 Whirlpool 買過微波爐的旋钮。 初期是$40一個,數年後變成$85。
作者: kwliu    時間: 2023-7-5 10:43

剛在淘寶搜索了一輪,見到不少這裡風扇螺母,便宜的兩、三元一個。 如你所建議,可以試淘一個,裝不上才 ...
Yuejing 發表於 2023-7-5 00:06


屋企把扇(好似KDK)個扇葉爛咗, 係公司執個壞扇拆個扇葉做器官捐贈, 個螺母係啱牙的, 不過我用返原先螺母, 如果你個post出早一兩星期就可以留返比你.
作者: Yuejing    時間: 2023-7-5 10:50

屋企把扇(好似KDK)個扇葉爛咗, 係公司執個壞扇拆個扇葉做器官捐贈, 個螺母係啱牙的, 不過我用返原先螺母, ...
kwliu 發表於 2023-7-5 10:43


你意思是這些螺母的標準,大多是相同?
例如我的是 Rowenta,KDK 等的螺母也是合適?
作者: kwliu    時間: 2023-7-5 10:58

你意思是這些螺母的標準,大多是相同?
例如我的是 Rowenta,KDK 等的螺母也是合適? ...
Yuejing 發表於 2023-7-5 10:50


唔肯定, 有機會係, 你可以拆另一牌子螺母試下.
作者: Yuejing    時間: 2023-7-5 11:36

唔肯定, 有機會係, 你可以拆另一牌子螺母試下.
kwliu 發表於 2023-7-5 10:58


家中只有一把這類型風扇  
唯有淘一個數元的試試,扭不上才想其他辦法
作者: Wiwacomia    時間: 2023-7-5 17:00

家中只有一把這類型風扇  
唯有淘一個數元的試試,扭不上才想其他辦法 ...
Yuejing 發表於 2023-7-5 11:36

九成唔得,如我前述,除咗螺距問題,仲有扇葉頂住問題:可能未擰入晒已頂住葉。或擰入晒都未頂住葉,咁葉就會勁嘈

via HKEPC Reader for Android
作者: Yuejing    時間: 2023-7-5 17:11

九成唔得,如我前述,除咗螺距問題,仲有扇葉頂住問題:可能未擰入晒已頂住葉。或擰入晒都未頂住葉,咁葉 ...
Wiwacomia 發表於 2023-7-5 17:00


¥1.34 兩個,用不到要再想辦法  (e.g. circlip)

[attach]2379765[/attach]
作者: cykwok    時間: 2023-7-5 17:20

癡金屬司母
作者: kwliu    時間: 2023-7-5 17:26

癡金屬司母
cykwok 發表於 2023-7-5 17:20


要配啱反牙絲母都唔易.
作者: Inno    時間: 2023-7-6 07:36

本帖最後由 Inno 於 2023-7-6 07:46 編輯

之前把菲利普風扇個膠螺母三兩年就爛一次,谷鬼氣淘個金屬螺母,唔驚會頂,亦唔會爛,一勞永逸,師兄可以睇下啱唔啱。

https://detail.tmall.com/item.htm?abbucket=0&id=20961188116&ns=1&spm=a21n57.1.0.0.39601373TT4rxr
作者: Yuejing    時間: 2023-7-6 16:50

之前把菲利普風扇個膠螺母三兩年就爛一次,谷鬼氣淘個金屬螺母,唔驚會頂,亦唔會爛,一勞永逸,師兄可以睇 ...
Inno 發表於 2023-7-6 07:36


謝謝你天貓的連結!  
想請教師兄,我應如何找出買哪一款金屬螺母? 是否需要先買一些量度工具?
作者: 高登阿伯    時間: 2023-7-7 00:39

謝謝你天貓的連結!  
想請教師兄,我應如何找出買哪一款金屬螺母? 是否需要先買一些量度工具? ...
Yuejing 發表於 2023-7-6 16:50


一樣,配反牙螺母都係需要量螺絲外徑同螺距,同埋講明係反牙螺母。
作者: C_Law    時間: 2023-7-7 06:32

九成唔得,如我前述,除咗螺距問題,仲有扇葉頂住問題:可能未擰入晒已頂住葉。或擰入晒都未頂住葉,咁葉 ...
Wiwacomia 發表於 2023/7/5 17:00


只要螺絲啞一樣,就算「可能未擰入晒已頂住葉。或擰入晒都未頂住葉」都係好易解決的小問題。

其實為何會擰到滑牙?
我就未試過。
作者: Yuejing    時間: 2023-7-7 14:17

一樣,配反牙螺母都係需要量螺絲外徑同螺距,同埋講明係反牙螺母。
高登阿伯 發表於 2023-7-7 00:39


其實想知那位師兄買的螺母是否 M8 反牙
作者: Yuejing    時間: 2023-7-7 14:20

只要螺絲啞一樣,就算「可能未擰入晒已頂住葉。或擰入晒都未頂住葉」都係好易解決的小問題。

其實為何會 ...
C_Law 發表於 2023-7-7 06:32


相信應該不是 "擰" 到滑牙,是風扇轉動時震動磨損
作者: kwliu    時間: 2023-7-7 14:30

相信應該不是 "擰" 到滑牙,是風扇轉動時震動磨損
Yuejing 發表於 2023-7-7 14:20


更加無可能, 正常係扭實無虛位比佢磨, 無扭實就會唔定/響.
會唔會係拆裝時He-Man上身扭得多扭爆咗?
作者: Yuejing    時間: 2023-7-7 14:45

更加無可能, 正常係扭實無虛位比佢磨, 無扭實就會唔定/響.
會唔會係拆裝時He-Man上身扭得多扭爆咗? ...
kwliu 發表於 2023-7-7 14:30


風扇是 "蘋果速銷" 年代買的,用了20多年,所以相信是日常使用時震動導致磨損
作者: kwliu    時間: 2023-7-7 15:26

風扇是 "蘋果速銷" 年代買的,用了20多年,所以相信是日常使用時震動導致磨損 ...
Yuejing 發表於 2023-7-7 14:45


屋企用過多把扇不下幾十年, 從未試過震動導致磨損, 就算有震動引至所謂"磨損", 只會越嚟越鬆甩扇葉, 你把線一年都唔會拆扇葉清潔一次?
作者: liyee    時間: 2023-7-7 16:14

相信應該不是 "擰" 到滑牙,是風扇轉動時震動磨損
Yuejing 發表於 2023-7-7 14:20


祇有你扭唔實先至有 虛位 鬆動,
如果鬆動就會響,風扇葉就會褪出嚟,刮到防護罩,

有冇噉嘅現象?
作者: Yuejing    時間: 2023-7-7 16:42

祇有你扭唔實先至有 虛位 鬆動,
如果鬆動就會響,風扇葉就會褪出嚟,刮到防護罩,

有冇噉嘅現象? ...
liyee 發表於 2023-7-7 16:14


這個風扇的軸是 d shaft,就算現在螺母滑牙扭不實,風扇也沒有什麼聲音
作者: Yuejing    時間: 2023-7-7 16:50

屋企用過多把扇不下幾十年, 從未試過震動導致磨損, 就算有震動引至所謂"磨損", 只會越嚟越鬆甩扇葉, 你把 ...
kwliu 發表於 2023-7-7 15:26


螺母塑料質量有分優劣。淘寶買的代用,已有分3個等級 (最低級的¥1.34 兩個, 中級¥4.5/個, 高級 ¥10+/個)

除了震動,embedment 亦是一問題 (塑料螺母 + 金屬軸心)
作者: kwliu    時間: 2023-7-7 17:05

螺母塑料質量有分優劣。淘寶買的代用,已有分3個等級 (最低級的¥1.34 兩個, 中級¥4.5/個, 高級 ¥10 ...
Yuejing 發表於 2023-7-7 16:50


咁係膠料本身問題, 唔關風扇轉動時震動磨損.
作者: Yuejing    時間: 2023-7-7 17:15

咁係膠料本身問題, 唔關風扇轉動時震動磨損.
kwliu 發表於 2023-7-7 17:05


這個當然是於塑料質量有關係
但如沒有震動/轉動,如何會有磨損?(假設螺母旋進時沒有 over-torqued )
作者: kwliu    時間: 2023-7-7 17:30

這個當然是於塑料質量有關係
但如沒有震動/轉動,如何會有磨損?(假設螺母旋進時沒有 over-torqued ) ...
Yuejing 發表於 2023-7-7 17:15


扭實點會有磨損? 除非膠料自己爆.
作者: liyee    時間: 2023-7-7 17:41

點解師兄唔話熱過頭,螺母紋溶解咗?
作者: Yuejing    時間: 2023-7-7 17:55

扭實點會有磨損? 除非膠料自己爆.
kwliu 發表於 2023-7-7 17:30


風扇轉動時不會有震動?
作者: Yuejing    時間: 2023-7-7 17:58

點解師兄唔話熱過頭,螺母紋溶解咗?
liyee 發表於 2023-7-7 17:41


溶解要較高溫 (ABS 要大約 100C),脆化就一定有可能
作者: kwliu    時間: 2023-7-9 02:20

風扇轉動時不會有震動?
Yuejing 發表於 2023-7-7 17:55


咁車轆有無震動?係街咁多車你見有幾多螺絲磨損?
作者: Dcup    時間: 2023-7-9 16:34

你自己人扭到滑牙渣,講到明就勞氣了,黎個野,無機會佢自己壞
作者: Yuejing    時間: 2023-7-9 19:11

咁車轆有無震動?係街咁多車你見有幾多螺絲磨損?
kwliu 發表於 2023-7-9 02:20


設計汽車時會做 finite element analysis
一把數十元的風扇,設計時會做什麼研究?
作者: Yuejing    時間: 2023-7-9 19:12

你自己人扭到滑牙渣,講到明就勞氣了,黎個野,無機會佢自己壞
Dcup 發表於 2023-7-9 16:34


震動不會做成損耗?

Because of their role as a rotating component and the risk of cracking and failure due to engine vibration, spinners require regular inspection, particularly of the back plate as well as the spinner dome itself.

https://en.wikipedia.org/wiki/Spinner_(aeronautics)
作者: kwliu    時間: 2023-7-9 22:35

設計汽車時會做 finite element analysis
一把數十元的風扇,設計時會做什麼研究? ...
Yuejing 發表於 2023-7-9 19:11


由頭到尾都係你諗多咗,自己鑽咗去牛角尖。
作者: Yuejing    時間: 2023-7-10 15:13

由頭到尾都係你諗多咗,自己鑽咗去牛角尖。
kwliu 發表於 2023-7-9 22:35


又是扭爛?

"之前把菲利普風扇個膠螺母三兩年就爛一次"
https://www.hkepc.com/forum/redi ... 17&pid=41771145


如到淘寶、拼多多,甚至一些較落後地方(例如菲律賓),你就會見到大小不同網店有大量不同 "塑料" 螺母配件發售。 細讀淘寶一些留言,不少人甚至多買3-4個作 "後備"。   

我的風扇,根本不用扭實就已沒有聲音。我是在拆扇葉出來清潔時才發現有問題,起初還以為自己上次沒有上好 (不可能)。就算現在螺母滑牙,也沒有什麼聲音。(所以我老婆不明白,為何我要花時間去處理這問題)。
   
風扇只會由我拆下清潔。 讀 high school 時有 auto shop class,  十多歲就學汽車維修,經常要用 torque wrench. 你覺得我會 大力扭爛一把風扇的螺母嗎? (要 "大力" 扭爛,也不會風扇用了20多年後才扭爛)

題外話,老家有一把接近 40年的 Hitachi 風扇。螺母是 "全金屬" 。
作者: kwliu    時間: 2023-7-10 17:40

回覆 45# Yuejing

飛利浦牌子風扇質數我唔清楚,我用開日係風扇(較後期唔係金屬葉,不過都幾十年,膠殼都出現脆化), 鎖住扇葉膠帽無metal insert, 從未鬆過同滑牙。如果安裝妥當就係膠件本身問題,你都話用咗廿年,仲想點?
名牌唔代表襟用,求其買部日本車用到劏個表板同電線都唔會有事,反而德國某出名汽車有唔少人投訴過表板裂開,電線啲包膠都會脆化(啲人話用咗回收塑膠後果), 短路著火都唔係新鮮事。
另外私家車啲螺絲係無特別"finite element analysis"(貨車就有), 你見風扇順時針轉特登用反牙就係防止鬆脫。





歡迎光臨 電腦領域 HKEPC Hardware (https://h2.hkepc.com/forum/) Powered by Discuz! 7.2