作者: Yuejing 時間: 2023-7-4 16:56 標題: 風扇螺母滑牙
本帖最後由 Yuejing 於 2023-7-4 16:57 編輯
風扇葉前端的固定螺母滑牙,因而無法扭緊
淘寶有這類配件,請問應如何量度風扇軸的內徑、螺距?
p.s. 風扇型號是 Rowenta VA-030,在網上找不到相關配件資料
[attach]2379643[/attach]
作者: Wiwacomia 時間: 2023-7-4 19:04
本帖最後由 Wiwacomia 於 2023-7-4 19:06 編輯
拆開到見到摩打,睇有冇型號
有專門度螺紋的一叠卡,對埋去找對應的
度十個紋除九(兩個山峰之間=一條紋)。留意你在度山峰定山谷
via HKEPC Reader for Android
作者: Wiwacomia 時間: 2023-7-4 20:19
你有冇第二把風扇呀?個蓋的螺紋可能啱,但扇葉好可能頂住,除去扇葉試入
via HKEPC Reader for Android
作者: 高登阿伯 時間: 2023-7-4 21:40
配螺母只需要量螺絲外徑同螺距,唔駛量內徑。正式量螺距係用牙規,但淘得來量完再買有排等。
我懷疑呢類風扇軸心係有非正式標準,事關我有把三菱16吋座地扇(LV16-GR),試過三款其他牌子嘅扇葉同反牙螺母都裝到。不如搏一摶搵個12吋用嘅螺母試咗先。
作者: Wiwacomia 時間: 2023-7-4 23:41
我的KDK膠蓋牙滑咗同樓主一樣,走去垃圾站拆人地大陸牌風扇的膠蓋,牙唔啱。淘寶買不是指明KDK用的(根本冇KDK配件),牙唔太啱,只稍為比拆來的好少少。
作者: 高登阿伯 時間: 2023-7-4 23:43
多謝告知。
作者: Yuejing 時間: 2023-7-4 23:54
我有其他風扇,不過是 "塔式" (tower fan),所以沒有螺母
作者: a9668823 時間: 2023-7-5 00:01
用c型卡黄/鐵線 頂住先?
作者: Yuejing 時間: 2023-7-5 00:06
剛在淘寶搜索了一輪,見到不少這裡風扇螺母,便宜的兩、三元一個。 如你所建議,可以試淘一個,裝不上才再買 pitch gauge
這是我第一次遇到滑牙這問題。回想一下,以前用過的風扇,螺母這些部分都是金屬的
[attach]2379677[/attach]
作者: Yuejing 時間: 2023-7-5 00:15
本帖最後由 Yuejing 於 2023-7-5 00:30 編輯
C型卡簧也可以,但家中沒有卡尺,請問是否有其他方法可大約量度尺寸? (或是淘幾個不同尺寸去試?)
另外,是否需買卡簧鉗? (因要定期清潔扇葉)
作者: Yuejing 時間: 2023-7-5 00:16
請問師兄最後如何解決牙不合適的問題?
作者: Wiwacomia 時間: 2023-7-5 00:27
冇解決。我全家都KDK/Panasonic(同廠,配件可互換),之後整爛咗把扇,拿蓋來用。
作者: Yuejing 時間: 2023-7-5 00:43
KDK/Panasonic 是大牌子,代理應該會買到配件,價錢是否合理就別話了。
曾在香港 Whirlpool 買過微波爐的旋钮。 初期是$40一個,數年後變成$85。
作者: kwliu 時間: 2023-7-5 10:43
屋企把扇(好似KDK)個扇葉爛咗, 係公司執個壞扇拆個扇葉做器官捐贈, 個螺母係啱牙的, 不過我用返原先螺母, 如果你個post出早一兩星期就可以留返比你.
作者: Yuejing 時間: 2023-7-5 10:50
你意思是這些螺母的標準,大多是相同?
例如我的是 Rowenta,KDK 等的螺母也是合適?
作者: kwliu 時間: 2023-7-5 10:58
唔肯定, 有機會係, 你可以拆另一牌子螺母試下.
作者: Yuejing 時間: 2023-7-5 11:36
家中只有一把這類型風扇
唯有淘一個數元的試試,扭不上才想其他辦法
作者: Wiwacomia 時間: 2023-7-5 17:00
九成唔得,如我前述,除咗螺距問題,仲有扇葉頂住問題:可能未擰入晒已頂住葉。或擰入晒都未頂住葉,咁葉就會勁嘈
via HKEPC Reader for Android
作者: Yuejing 時間: 2023-7-5 17:11
¥1.34 兩個,用不到要再想辦法 (e.g. circlip)
[attach]2379765[/attach]
作者: cykwok 時間: 2023-7-5 17:20
癡金屬司母
作者: kwliu 時間: 2023-7-5 17:26
要配啱反牙絲母都唔易.
作者: Inno 時間: 2023-7-6 07:36
本帖最後由 Inno 於 2023-7-6 07:46 編輯
之前把菲利普風扇個膠螺母三兩年就爛一次,谷鬼氣淘個金屬螺母,唔驚會頂,亦唔會爛,一勞永逸,師兄可以睇下啱唔啱。
https://detail.tmall.com/item.htm?abbucket=0&id=20961188116&ns=1&spm=a21n57.1.0.0.39601373TT4rxr
作者: Yuejing 時間: 2023-7-6 16:50
謝謝你天貓的連結!
想請教師兄,我應如何找出買哪一款金屬螺母? 是否需要先買一些量度工具?
作者: 高登阿伯 時間: 2023-7-7 00:39
一樣,配反牙螺母都係需要量螺絲外徑同螺距,同埋講明係反牙螺母。
作者: C_Law 時間: 2023-7-7 06:32
只要螺絲啞一樣,就算「可能未擰入晒已頂住葉。或擰入晒都未頂住葉」都係好易解決的小問題。
其實為何會擰到滑牙?
我就未試過。
作者: Yuejing 時間: 2023-7-7 14:17
其實想知那位師兄買的螺母是否 M8 反牙
作者: Yuejing 時間: 2023-7-7 14:20
相信應該不是 "擰" 到滑牙,是風扇轉動時震動磨損
作者: kwliu 時間: 2023-7-7 14:30
更加無可能, 正常係扭實無虛位比佢磨, 無扭實就會唔定/響.
會唔會係拆裝時He-Man上身扭得多扭爆咗?
作者: Yuejing 時間: 2023-7-7 14:45
風扇是 "蘋果速銷" 年代買的,用了20多年,所以相信是日常使用時震動導致磨損
作者: kwliu 時間: 2023-7-7 15:26
屋企用過多把扇不下幾十年, 從未試過震動導致磨損, 就算有震動引至所謂"磨損", 只會越嚟越鬆甩扇葉, 你把線一年都唔會拆扇葉清潔一次?
作者: liyee 時間: 2023-7-7 16:14
祇有你扭唔實先至有 虛位 鬆動,
如果鬆動就會響,風扇葉就會褪出嚟,刮到防護罩,
有冇噉嘅現象?
作者: Yuejing 時間: 2023-7-7 16:42
這個風扇的軸是 d shaft,就算現在螺母滑牙扭不實,風扇也沒有什麼聲音
作者: Yuejing 時間: 2023-7-7 16:50
螺母塑料質量有分優劣。淘寶買的代用,已有分3個等級 (最低級的¥1.34 兩個, 中級¥4.5/個, 高級 ¥10+/個)
除了震動,embedment 亦是一問題 (塑料螺母 + 金屬軸心)
作者: kwliu 時間: 2023-7-7 17:05
咁係膠料本身問題, 唔關風扇轉動時震動磨損.
作者: Yuejing 時間: 2023-7-7 17:15
這個當然是於塑料質量有關係
但如沒有震動/轉動,如何會有磨損?(假設螺母旋進時沒有 over-torqued )
作者: kwliu 時間: 2023-7-7 17:30
扭實點會有磨損? 除非膠料自己爆.
作者: liyee 時間: 2023-7-7 17:41
點解師兄唔話熱過頭,螺母紋溶解咗?

作者: Yuejing 時間: 2023-7-7 17:55
風扇轉動時不會有震動?
作者: Yuejing 時間: 2023-7-7 17:58
溶解要較高溫 (ABS 要大約 100C),脆化就一定有可能
作者: kwliu 時間: 2023-7-9 02:20
咁車轆有無震動?係街咁多車你見有幾多螺絲磨損?
作者: Dcup 時間: 2023-7-9 16:34
你自己人扭到滑牙渣,講到明就勞氣了,黎個野,無機會佢自己壞
作者: Yuejing 時間: 2023-7-9 19:11
設計汽車時會做 finite element analysis
一把數十元的風扇,設計時會做什麼研究?
作者: Yuejing 時間: 2023-7-9 19:12
震動不會做成損耗?
Because of their role as a rotating component and the risk of cracking and failure due to engine vibration, spinners require regular inspection, particularly of the back plate as well as the spinner dome itself.
https://en.wikipedia.org/wiki/Spinner_(aeronautics)
作者: kwliu 時間: 2023-7-9 22:35
由頭到尾都係你諗多咗,自己鑽咗去牛角尖。
作者: Yuejing 時間: 2023-7-10 15:13
又是扭爛?
"之前把菲利普風扇個膠螺母三兩年就爛一次"
https://www.hkepc.com/forum/redi ... 17&pid=41771145
如到淘寶、拼多多,甚至一些較落後地方(例如菲律賓),你就會見到大小不同網店有大量不同 "塑料" 螺母配件發售。 細讀淘寶一些留言,不少人甚至多買3-4個作 "後備"。
我的風扇,根本不用扭實就已沒有聲音。我是在拆扇葉出來清潔時才發現有問題,起初還以為自己上次沒有上好 (不可能)。就算現在螺母滑牙,也沒有什麼聲音。(所以我老婆不明白,為何我要花時間去處理這問題)。
風扇只會由我拆下清潔。 讀 high school 時有 auto shop class, 十多歲就學汽車維修,經常要用 torque wrench. 你覺得我會 大力扭爛一把風扇的螺母嗎? (要 "大力" 扭爛,也不會風扇用了20多年後才扭爛)
題外話,老家有一把接近 40年的 Hitachi 風扇。螺母是 "全金屬" 。
作者: kwliu 時間: 2023-7-10 17:40
回覆 45# Yuejing
飛利浦牌子風扇質數我唔清楚,我用開日係風扇(較後期唔係金屬葉,不過都幾十年,膠殼都出現脆化), 鎖住扇葉膠帽無metal insert, 從未鬆過同滑牙。如果安裝妥當就係膠件本身問題,你都話用咗廿年,仲想點?
名牌唔代表襟用,求其買部日本車用到劏個表板同電線都唔會有事,反而德國某出名汽車有唔少人投訴過表板裂開,電線啲包膠都會脆化(啲人話用咗回收塑膠後果), 短路著火都唔係新鮮事。
另外私家車啲螺絲係無特別"finite element analysis"(貨車就有), 你見風扇順時針轉特登用反牙就係防止鬆脫。

