Board logo

標題: [操作疑難] 新手 想試下修理wacom板嘅usb port [打印本頁]

作者: clsc    時間: 2023-1-3 19:39     標題: 新手 想試下修理wacom板嘅usb port

本帖最後由 clsc 於 2023-1-9 21:51 編輯

大家好,
我想試下修理wacom板嘅usb port
只係有砌機, 無試過焊野,
就算拆開睇, 都唔識判斷個usb port係咪爛咗.
想請教下各位ching
-目測個usb port係咪爛咗?
-點樣揀到合適嘅usb port?
-睇人地維修, d焊錫隔離仲有d金屬條, 係d咩黎架?
THXXX

---- info ----
型號: Wacom intuos 5 touch MEDIUM PTH-650
過往: 幾年前壞過次, 俾咗成千蚊維修底板, 過咗兩年左右又再無反應, usb駁咗落PC detect唔到佢.
現況: 試過用另一塊板條線都係唔得, 用咗舊(Charer Doctor) 睇無電流過.

---- research ----
上網見都有d人用wacom係壞usb port,
聽落睇落個次序係咁
    1.拆開外殼
    2.拔除排線, 取出電路板
    3.熔解焊錫, 移走舊usb port
    4.選擇合適usb port, 重新焊接上
    5.還原排線, 插usb線測試
另外, 睇咗dd人教點焊野.

---- progress ----
用哩舊野check usb無電流入塊wacom板.
usbChargerDoctor.jpg

去深水埗買咗支60W辣雞.
solderingGun.jpg

拆開黎睇
001 wacomPTH650_001.jpg
002 wacomPTH650_002.jpg
003 wacomPTH650_003.jpg
004 wacomPTH650_004.jpg
005 wacomPTH650_005.jpg
006 wacomPTH650_006.jpg
007 wacomPTH650_007.jpg
008 wacomPTH650_008.jpg
009 wacomPTH650_009.jpg

---- referance link----
#1 youtube片 人地紀錄換usb port過程, 05:30 ~07:13,
[youtube]XL5Zc0vvF68[/youtube]

#2 焊接教學1
[youtube]yFz7Uf8lDSU[/youtube]

#3 焊接教學2
[youtube]EUfS8rrvumI[/youtube]

#4 嘗試去淘寶搵usb母座, 但超級多款
淘寶search usb母座

圖片附件: [solderingGun] solderingGun.jpg (2023-1-3 19:35, 127.31 KB) / 下載次數 207
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2354811&k=f3a8c4f9d29abaf4bc662a8220f7592a&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: [usbChargerDoctor] usbChargerDoctor.jpg (2023-1-3 19:35, 129.66 KB) / 下載次數 206
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2354812&k=45f6baf3ce3e3814f3d007b545c490ed&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: wacomPTH650_001.jpg (2023-1-3 19:35, 82.81 KB) / 下載次數 176
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2354813&k=dcfd0e32f38733d4a3b608bf9b90f933&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: [未拆裝甲] wacomPTH650_002.jpg (2023-1-3 19:35, 85.73 KB) / 下載次數 198
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2354814&k=121bc23f68bc56a14cf9b18a303ed5d6&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: [未拆裝甲] wacomPTH650_003.jpg (2023-1-3 19:35, 106.64 KB) / 下載次數 195
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2354815&k=72e75afed0d0f36038eb5cc94a54d84b&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: [未拆裝甲] wacomPTH650_004.jpg (2023-1-3 19:35, 96.08 KB) / 下載次數 222
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2354816&k=3f56554195e489449e9017269fa7296c&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: [未拆裝甲] wacomPTH650_005.jpg (2023-1-3 19:35, 93.56 KB) / 下載次數 193
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2354817&k=c269953f7d2565bc2d669d907ef64e68&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: [已拆裝甲] wacomPTH650_006.jpg (2023-1-3 19:35, 115.71 KB) / 下載次數 212
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2354818&k=dd8cfb19179049216e3695de24cfe292&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: [已拆裝甲] wacomPTH650_007.jpg (2023-1-3 19:35, 79.19 KB) / 下載次數 192
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2354819&k=bcf846f2097d05239f9c0e68cd21c068&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: [已拆裝甲] wacomPTH650_008.jpg (2023-1-3 19:35, 67.44 KB) / 下載次數 184
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2354820&k=d9e857dcaa73b678ec60c6f57c0fed1e&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: [已拆裝甲] wacomPTH650_009.jpg (2023-1-3 19:35, 61.04 KB) / 下載次數 231
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2354821&k=5be340cc72fa0bb04070a1990a17dc14&t=1782140619&sid=1t41gRYncO


作者: ahuo    時間: 2023-1-3 20:11

本帖最後由 ahuo 於 2023-1-3 20:13 編輯

你插好usb後再用萬用表度下就知道有無接觸問題
另外你呢個睇上去已經係整過喔...
而且反正要整不如直接換成type c好過.個人感覺type-c好用之餘無咁易壞

你原裝的係mini usb
作者: hon829    時間: 2023-1-3 20:27

咁大面積的 mini USB頭係好難無損焊甩,  要有一定手藝用熱風槍拆吧

同意轉用type C頭, 飛線去第處開孔出來好過
作者: pk-ka    時間: 2023-1-3 21:26

剪爛佢再攪
作者: jamesting    時間: 2023-1-3 22:10

睇 006 張相,似乎上次已經甩銅箔,
你可以參考我條片
https://youtu.be/EUfS8rrvumI?t=540
買返 USB 板仔返黎再飛個板仔出黎,起碼下次再有問題都易整啲
作者: hon829    時間: 2023-1-3 22:22

睇翻樓主買果支60W辣雞, 想用來焊usb頭  係完全唔到位
作者: ahuo    時間: 2023-1-4 10:13

本帖最後由 ahuo 於 2023-1-4 10:14 編輯
睇翻樓主買果支60W辣雞, 想用來焊usb頭  係完全唔到位
hon829 發表於 2023-1-3 22:22


呢d外熱式的辣雞就算60w咁細power新手唔習慣好容易焊壞焊盤
就算我自己用久唔久都容易焊到聞到pcb的味道,所以好工具真係幫到唔少手.特別上面d咁大塊焊盤導體的,真係隨時pcb燒到黑到拆唔到個件出力.
如果真係用呢d辣雞真係建議剪爛個舊座好過用辣雞拆.保焊盤先係最重要.
作者: 高級嘍囉    時間: 2023-1-4 11:39

我加咗無線module,附咗差電外唔會用到個usb port,所以用咗成十年都未壞。
作者: hon829    時間: 2023-1-4 12:09

我加咗無線module,附咗差電外唔會用到個usb port,所以用咗成十年都未壞。
高級嘍囉 發表於 2023-1-4 11:39



有咩模塊啱用  仲放得落電池
作者: Q-Q    時間: 2023-1-4 12:32

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: sbg    時間: 2023-1-4 13:07

本帖最後由 sbg 於 2023-1-4 13:12 編輯

睇到第6圖
塊繪圖板喺咪第一手使用
好似已經維修過咁樣


爬文後才知道曾經維修過的
作者: Jip仔    時間: 2023-1-4 13:16

奉勸樓主自己搵D退役PCB練習吓覺得有自信先好落手
否則要花$$再買過塊新板
作者: 高級嘍囉    時間: 2023-1-4 21:32

本帖最後由 高級嘍囉 於 2023-1-4 21:33 編輯

回覆 9# hon829


    底有兩個蓋可以打開放wireless kit同電池,但usb port死咗都充唔到電,要另外用萬用手機電池充電器充電。

   不過塊版咁舊wireless kit唔易搵,下面條link有圖可以睇下樣。
    https://www.yohohongkong.com/zh- ... ;toggleMobileView=1
作者: clsc    時間: 2023-1-4 22:52

本帖最後由 clsc 於 2023-1-4 23:10 編輯
你插好usb後再用萬用表度下就知道有無接觸問題
另外你呢個睇上去已經係整過喔...
而且反正要整不如直接換成 ...
ahuo 發表於 2023-1-3 20:11


感謝Ching回覆

當年拎去代理俾咗成千蚊維修過, 但唔襟用, 無幾耐又壞.
睇黎我要添置個萬用表先得, 剛剛喺youtube睇咗d人教用萬用表,
宜家有返d概念點去度通唔通電.

見人地拆開係咁嘅樣嘅mini usb(附圖),
暫時理解如果配返mini usb 要5針, 以及啱位嘅固定腳.
如果用換成type c 係要點搞?  我未有概念.

有錯請指正^ THX

---- refer link ----
人地拆開係咁嘅樣
2022-12-12_154952.jpg

圖片附件: 2022-12-12_154952.jpg (2023-1-4 22:52, 37.14 KB) / 下載次數 108
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2355017&k=ce91d274a59dea7cb1f486def1965e65&t=1782140619&sid=1t41gRYncO


作者: clsc    時間: 2023-1-4 23:08

本帖最後由 clsc 於 2023-1-4 23:10 編輯
咁大面積的 mini USB頭係好難無損焊甩,  要有一定手藝用熱風槍拆吧

同意轉用type C頭, 飛線去第處開 ...
hon829 發表於 2023-1-3 20:27


感謝Ching回覆

上網睇人地拆咗出黎(附圖), 其實個mini usb 好細粒咋, 係有塊裝甲cover住,
我就咁推都推脫咗塊裝甲出黎, (004有裝甲, 006無裝甲).
熱風槍, 係咪都高walt數, 喺香港買行貨才安全~?
請問飛線係點樣嘅野黎? (上網search咗兩條youtube, 但唔清楚邊個先啱)

有錯請指正^ THX

---- refer link ----
人地喺wacom拆咗出黎嘅mini usb
   2022-12-12_154952.jpg

yt001 [youtube]CMBTC-eSubA[/youtube]

yt002 [youtube]B-omCUKhcYg[/youtube]

圖片附件: 2022-12-12_154952.jpg (2023-1-4 23:08, 37.14 KB) / 下載次數 120
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2355018&k=26c2987906b17185bb1b346a0d5c9af2&t=1782140619&sid=1t41gRYncO


作者: clsc    時間: 2023-1-4 23:14

剪爛佢再攪
pk-ka 發表於 2023-1-3 21:26

你好Ching
其實個usb port本身睇唔睇得出係咪爛咗 ?
    我仲未識配返啱位嘅usb port, 會唔會原本哩個無事直接用返?
作者: clsc    時間: 2023-1-4 23:35

本帖最後由 clsc 於 2023-1-4 23:39 編輯
睇 006 張相,似乎上次已經甩銅箔,
你可以參考我條片

買返 USB 板仔返黎再飛個板仔出黎,起碼下次再有問 ...
jamesting 發表於 2023-1-3 22:10


感謝james Ching回覆

睇你條片學到唔少野多謝^
見你示範維修喇叭仔 飛個板仔 係連咗紅黑色線, 咁宜家我哩個case 佢usb會供電同傳送數據落電腦, 請問咁樣有冇分別?
想問飛板仔出黎嘅連接位, 係咪跟上網d人教路咁? (附圖 + 附片)
另外想請問, 係咩位甩銅箔?, 我唔識睇.

有錯請指正^ THX

---- refer link ----
reddit原post
KQirnqB.jpg

yt001 [youtube]ppQ8oa4G18U[/youtube]

圖片附件: KQirnqB.jpg (2023-1-4 23:33, 143.84 KB) / 下載次數 150
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2355019&k=0cbf8a412e585a85d013f1cf92da7d80&t=1782140619&sid=1t41gRYncO


作者: clsc    時間: 2023-1-4 23:36

睇翻樓主買果支60W辣雞, 想用來焊usb頭  係完全唔到位
hon829 發表於 2023-1-3 22:22



    oh no ~~~
作者: clsc    時間: 2023-1-4 23:37

呢d外熱式的辣雞就算60w咁細power新手唔習慣好容易焊壞焊盤
就算我自己用久唔久都容易焊到聞到pcb的 ...
ahuo 發表於 2023-1-4 10:13



    感謝, 記住先!!
作者: clsc    時間: 2023-1-4 23:45

本帖最後由 clsc 於 2023-1-4 23:52 編輯
咁大坨錫,+上面橫跨一條銅巴,一般雞好難拆得乾淨,即使拆件甩都有一定難度
最埋想就吹甩比較少傷害 ...
Q-Q 發表於 2023-1-4 12:32

感謝Ching回覆

其實我都唔明白佢點解要咁坨錫,  乜唔係5針連接好  4隻固定腳焊定, 就足夠咩!?
收到! 哩個情況用熱風槍拆比較適合新手.
想再學野, 請問銅巴, 係咪好容易受到溫度傷害?

有錯請指正^ THX
作者: clsc    時間: 2023-1-4 23:46

回覆 11# sbg


    當初以為佢換塊新底板
作者: clsc    時間: 2023-1-4 23:52

奉勸樓主自己搵D退役PCB練習吓覺得有自信先好落手
否則要花$$再買過塊新板 ...
Jip仔 發表於 2023-1-4 13:16


感謝Ching
哩個case, 除咗上焊錫 焊一點 焊一點咁練, 仲有咩練習項目係需要嘅~?
因為我都未睇得清楚果d金屬條 係咩事, 唔識點還原.
作者: clsc    時間: 2023-1-5 00:00

本帖最後由 clsc 於 2023-1-5 01:16 編輯
回覆  hon829


    底有兩個蓋可以打開放wireless kit同電池,但usb port死咗都充唔到電,要另外用萬用手 ...
高級嘍囉 發表於 2023-1-4 21:32

感謝Ching回覆

其實首先我唔識睇係咪壞usb port,
其次我想慳錢咁用得返塊wacom板唔想浪費,
如果要買個wireless kit同電池 再加個萬用充電器, 係咪動輒要六百蚊以上喇~? 好肉赤
但聽到你講 再用得返十年, 又覺得幾好..
不過我長用板 唔用mouse, 如果要叉電會幾麻煩下
作者: Q-Q    時間: 2023-1-5 00:31

提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: Kin_2012    時間: 2023-1-5 00:37

本帖最後由 Kin_2012 於 2023-1-5 00:40 編輯
大家好,
我想試下修理wacom板嘅usb port
只係有砌機, 無試過焊野,
就算拆開睇, 都唔識判斷個usb port係咪爛 ...
clsc 發表於 2023-1-3 19:39


唔熟手好易整壞埋焊點,一係搵廢件試多幾次試到成功先整

一係搵手機維修果 d 幫手,佢地做開吹甩再換新吹番上去好快手, 而且唔貴.
作者: jamesting    時間: 2023-1-5 02:34

本帖最後由 jamesting 於 2023-1-5 02:37 編輯

回覆 17# clsc
CHING 你太過奬啦,我都係分享下我既經驗啫

其實我都唔明白佢點解要咁坨錫,  乜唔係5針連接好  4隻固定腳焊定, 就足夠咩!?
clsc 發表於 2023-1-4 23:45



因為 006 果張相入面,USB插後面 到 電阻果一小段落左好多鍚,好似係甩左銅箔,人手補返條線既手法,所以我估佢係甩左銅箔


你睇下你岩岩果張 my table(intous 5 Touch / PTH-650), 相入面就係甩左銅箔
可以參考下圖 ,一塊 PCB 既基本結構
WhatsApp Image 2023-01-05 at 01.49.46.jpg

USB 板仔方面,我條片入面只需要供電,所以就只駁紅黑,你要駁落電腦,就要駁埋 DATA,所以你要搵啲有埋 DATA 既板仔,例如
https://m.tb.cn/h.UkuXbuN
螢幕截圖 2023-01-05 02.10.25.jpg 螢幕截圖 2023-01-05 02.09.25.jpg

Micro USB Type C
VCC ( VBUS) VCC
D+ DP1 + DP2
D- DN1 + DN2
GND GND

不過你搵到果啲外國例子(reddit原post),應該係叫你直接焊條 USB線落去就算

清走舊鍚可以落助焊膏 加 吸鍚帶
https://youtu.be/uxvzKvm6T5E?t=289


最後,因為所有可以駁到既位都係一啲 SMD 既零件位,你支 60W辣雞就真係太熱啦,搵啲40W尖頭既雞,好過用風槍,因為風槍 屬於大範圍物理攻擊,新手仲難控制
搵啲舊線路板練習下先會比較穩陣

圖片附件: WhatsApp Image 2023-01-05 at 01.49.46.jpg (2023-1-5 01:52, 136.93 KB) / 下載次數 99
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2355030&k=94bb65100a514b8d8ef405d5b7fe37f2&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: 螢幕截圖 2023-01-05 02.09.25.jpg (2023-1-5 02:16, 132.12 KB) / 下載次數 84
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2355031&k=587c294a1a3f115a5c45a6246584303b&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: 螢幕截圖 2023-01-05 02.10.25.jpg (2023-1-5 02:16, 97.27 KB) / 下載次數 97
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2355032&k=853c34f29043e07f428e97507524222f&t=1782140619&sid=1t41gRYncO


作者: Jip仔    時間: 2023-1-5 16:39

感謝Ching
哩個case, 除咗上焊錫 焊一點 焊一點咁練, 仲有咩練習項目係需要嘅~?
因為我都未睇得清楚果d金 ...
clsc 發表於 2023-1-4 23:52


要掌握焊接溫度
用最短時間焊得實/拆出嚟
避免焊爛銅鉑

不過有ching提到用飛線方式應該喺最容易辦得到嘅事
jamesting  ching有埋圖添
等你完成分享
作者: idolclub    時間: 2023-1-5 22:08

現階段不要急於換 USB 頭,應該先用萬用錶度一度 USB 頭內部的幾條芯和 PCB 腳位是否通的,以確定是否真係關個 USB 頭事。
作者: clsc    時間: 2023-1-8 15:18

唔該咁多位Ching
我要d時間消化下d資訊、準備下d工具、練習下基本功先。
有野就再update大家 ;⁠)
作者: vacuum.tube    時間: 2023-1-9 11:44

非常認真講...wacom唔平, 見師兄手工未到換usb socket level, 小弟建議比幾拾蚊手機鋪換咗佢算.
作者: kwliu    時間: 2023-1-9 12:18

非常認真講...wacom唔平, 見師兄手工未到換usb socket level, 小弟建議比幾拾蚊手機鋪換咗佢算. ...
vacuum.tube 發表於 2023-1-9 11:44


比幾拾蚊? 活在平行空間? 想知香港邊間維修回收呢個價?
作者: vacuum.tube    時間: 2023-1-9 12:48

回覆 31# kwliu
深水埗街邊檔 70蚊,我換過,唔好大我。
~完~
作者: Kin_2012    時間: 2023-1-9 16:17

非常認真講...wacom唔平, 見師兄手工未到換usb socket level, 小弟建議比幾拾蚊手機鋪換咗佢算. ...
vacuum.tube 發表於 2023-1-9 11:44


上面提過啦,不過樓主有信心自己整,比佢試下都好  
作者: clsc    時間: 2023-1-18 21:02

本帖最後由 clsc 於 2023-1-18 21:16 編輯

插usb線, 用萬用錶由USB-A頭逐枝針開始度起.
只係左邊第一條路有問題,
再細心睇就先睇到斷開嘅.
011 PXL_20230118_093808549.jpg

咁練習下啦, 一點點上錫咁練習.
012 PXL_20230118_095453438.MP.jpg

跟住就試加錫將第一條路連返埋,
但辣雞頭原來太粗, d錫珠珠跟住沿住邊位走去隔黎,
用吸錫帶清理下再試, 都唔惦, 今日就咁收手了.
下次再諗計.

圖片附件: PXL_20230118_093808549.jpg (2023-1-18 21:01, 122.29 KB) / 下載次數 206
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2356661&k=b833b591d6cac443b51d6c409e755f04&t=1782140619&sid=1t41gRYncO



圖片附件: PXL_20230118_095453438.MP.jpg (2023-1-18 21:01, 120.94 KB) / 下載次數 143
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=2356662&k=6f20fc19e039eea3b43f49b0bb8f576a&t=1782140619&sid=1t41gRYncO


作者: hon829    時間: 2023-1-19 00:00

千奇唔好用#1果支60W去試呀  再拖兩次可能連銅皮都熱甩





歡迎光臨 電腦領域 HKEPC Hardware (https://h2.hkepc.com/forum/) Powered by Discuz! 7.2