作者: whisky1314 時間: 2010-3-17 18:53 標題: 1N4740A的使用
本帖最後由 whisky1314 於 2010-3-28 18:00 編輯
請問1N4740A係咪咁樣用既?
首先有個power supply ~4.5V
power supply係我控制下
有時係上正下負,有時係下正上負(即遙控架車向前的向後)
power supply先到motor
依家我想係架車度偷D電去個LOAD
用黎少少效果(假設POWER SUPPLY有足夠既電俾個LOAD)
之但聽呢度既CHING講過
話我呢個駁法
因為偷電果度連住左個MOTOR
所以話有時會突然產生好大既電壓
為左避免電壓突然變大
就教我用1N4740A,好似圖咁駁法
咁我就當然唔會話人地叫我咁做我就咁做啦
一定要問個究竟
第一個步驟
緊係搵DATASHEET先啦
咁我就搵到呢份DATASHEET
http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/vishay/85816.pdf
睇過1N4740A既Nominal Zener Voltage
原來係有成10V
但我呢個CASE個POWER SUPPLY先得~4.5V
咁其實我係咪可以用隻Nominal Zener Voltage較細既Zener diode呢?
咁我用"1N4733A | Nominal Zener Voltage:5.1V"係咪已經OK呢?
作者: eeek 時間: 2010-3-17 19:18
本帖最後由 eeek 於 2010-3-17 19:24 編輯
回復 1# whisky1314
D1 & D2 咁接法應該係唔想畀嗰兩點之間嘅 voltage > Vz (zener voltage) + 0.7V, protect 住個 loading (e.g. IC).
如果你用 5.1V, 嗰兩點之間嘅 voltage 啫係唔會 > 5.8V.....
咁 check 番你個 loading 頂唔頂得住 5.8V, 頂得住嘅, 就可以用 5.1V zener; 頂唔住嘅, 可能要搵細 D zener voltage 嘅.
咁你個 loading 係乜嘢呀? IC?
作者: whisky1314 時間: 2010-3-17 19:35
本帖最後由 whisky1314 於 2010-3-28 17:59 編輯
回復 2# eeek
哦阿
我明左好多啦^^
我果個LOAD係呢個黎(為免混亂,我今次只係SHOW左主要有直接關係既線路出黎)
當係+4.5V時,會驅動RELAY;L5,L6唔著
當係-4.5V時,RELAY唔會工作;L5,L6會著
想做到咁既效果
P.S.我睇過
個RELAY最大可"成"受約60V
應該可以唔理佢住
主要問題可以只係係L5,L6度
咁樣講法
為左果兩點既電壓盡量保持係~4.5V
我係咪應該用1N4730A 3.9V呢?
3.9V+0.7V=4.6V
或預多少少
用1N4731A 4.3V
4.3V+0.7V=5V
假如我用1N4731A 4.3V的話
理論上最壞既情況果兩點都只係去到5V?
作者: swagman 時間: 2010-3-17 20:30
其實你所指的LOAD係乜野東東, 因為你"偷"出來的電亦都同時會有正負變化, 如果你個LOAD係一d唔係咁Voltage Critical嘅無源元件, 加個RC來Filter左d Surge就得!
作者: jackli 時間: 2010-3-17 20:33
well...
無眼睇
請進:
http://en.wikipedia.org/wiki/Zener_diode
作者: whisky1314 時間: 2010-3-17 20:58
本帖最後由 whisky1314 於 2010-3-17 21:02 編輯
回復 4# swagman
我果個LOAD就係咁既
當個交流電源係控制前後既
我想個電源俾正電壓時(假設正電壓令存車向前行)
RELAY工作,將線路駁去R3,R4度(R3,R4向駁位LED,之後去GND)
當俾負電壓時
因為有1N4007係度
令RELAY無法工作
同一時間
L5,L6通左
令L5,L6著左
整個線路大概係咁

作者: swagman 時間: 2010-3-17 21:08
回復 6# whisky1314
如果個load係relay就無需要做箝位, 慳返兩粒Zener Diode
作者: whisky1314 時間: 2010-3-17 21:30
回復 5# jackli
乜錯得好七彩咩

作者: whisky1314 時間: 2010-3-17 21:32
回復 7# swagman
um.........
係向前時
個LOAD就係relay
但係向後時
個LOAD就係RV1,L5同L6
作者: Motti_sir 時間: 2010-3-17 21:32
D1 已經令到佢負方向唔著個relay~
L5, L6 並聯

作者: whisky1314 時間: 2010-3-17 21:37
回復 10# Motti_sir
噫
係阿
你唔講我仲唔知咩事TIM
XD
咁為左保護L5,L6
係咪應該係咁樣駁

作者: Motti_sir 時間: 2010-3-17 21:40
其實L5,L6 係想點樣 有咩效果?
LED 一並聯就有機會互燒
作者: whisky1314 時間: 2010-3-17 23:05
回復 12# Motti_sir
哦
其實D5,D6係車尾燈黎
當個POWER SUPLY俾負電壓時(向後行)
車尾燈就會著
當個POWER SUPLY俾正電壓時(向前行) 或 唔俾電壓時(停止俾電)
咁個D5,D6就唔會著
你講既LED 一並聯就有機會互燒
請問點解既
如果一粒LED跟一粒resistor
再並聯
好似L1,L2,L3,L4咁駁就可以解決呢個問題?
作者: swagman 時間: 2010-3-17 23:13
你個relay如果只係控制led好似冇必要
作者: Motti_sir 時間: 2010-3-17 23:16
o係你d post到已經見過第四次
如果只係想單向有反應, 最simple 用diode 咪係...

作者: whisky1314 時間: 2010-3-17 23:23
回復 14# swagman
哦
應該有嫁
我諗左好耐
個RELAY係咁用既
只有當架車加速向前時
車尾紅燈唔著
當架車向後/無加減速時
車尾紅燈就著

作者: whisky1314 時間: 2010-3-17 23:24
回復 15# Motti_sir
我係想正負電壓(向前)時,做一個動作
係負正電壓(向後)後,做另一個動作
作者: swagman 時間: 2010-3-17 23:46
無加速時車尾燈會著, 即係馬達不給向前電壓時尾燈著, 咁當架車未起步停定時, 尾燈都會著?
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 00:00
回復 18# swagman
係既
無錯
模擬好似真車咁
只有加速時
車尾紅燈先唔著
當然啦
係剎制果下同停定果陣
真車著紅燈既亮度係唔同
呢點可以唔洗理住XD
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 00:04
回復 18# swagman
總括黎講
個RELAY係控制粒車尾紅燈著唔著既
只有架車向前加速時
車尾紅燈先唔會著
作者: Motti_sir 時間: 2010-3-18 00:15
本帖最後由 Motti_sir 於 2010-3-18 00:24 編輯
開心左個proteus, 試下先
無理到d Resistance
最求其:
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1013027&k=eda5336782d2ff0ee33b6fed9d7076a5&t=1782505015&sid=drCyi2uEKK

作者: swagman 時間: 2010-3-18 00:16
咁可以唔使用relay都得, 用一粒晶體管慳位d, 仲可以係停車時粒燈暗d, 好似下圖咁:
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1013023&k=6b5c4ade7d1babf4559cd98eb3959b1a&t=1782505015&sid=drCyi2uEKK

作者: Motti_sir 時間: 2010-3-18 00:24
暗d還是會熄?
有Ib?
作者: swagman 時間: 2010-3-18 00:33
停車或沒有加速時右面兩粒led會暗d(調R5到合適的亮度), 車向後時正常光度亮著
作者: Motti_sir 時間: 2010-3-18 00:44
咦~ 之前無睇清楚個switch, 而加先睇明
未接觸過呢種circuit, 好似好奧妙
R5 調Ib,
但Vb 同Ve 都ground左, 點解有Ib o既?
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 00:51
回復 21# Motti_sir
哦阿
我之前都問過一個問題
係D7果粒LED度
係粒LED保護DIODE
而唔係DIODE保護LED
P.S當其時有人咁答過我^^
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 00:53
回復 22# swagman
竟然咁都諗到
請問一下
MOUSE下面果舊係咩黎?
姐係有虛線果度
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 00:55
回復 22# swagman
真係越睇越吸引
可惜依家要訓教
聽日要研究下^^
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 00:58
回復 22# swagman
留低一條問題先
當車係向前行時
Vcc係正電壓,Gnd係0V
當車係向後行時
Vcc係負電壓,Gnd係0V
咁樣既話
右邊既circuit好似唔通阿
係好似渣
我唔夠一口咬定
作者: Motti_sir 時間: 2010-3-18 01:01
本帖最後由 Motti_sir 於 2010-3-18 01:02 編輯
回復 Motti_sir
哦阿
我之前都問過一個問題
係D7果粒LED度
係粒LED保護DIODE
而唔係DIODE保護LED
P.S ...
whisky1314 發表於 2010-3-18 00:51
唔明白~lolz
link?
係咪指LED 食左d voltage drop 等diode 唔洗食晒個supply voltage呀~?
咁之後--??
作者: swagman 時間: 2010-3-18 01:03
我唔知樓主的遙控車的實際連接係點, 以上是我的假設連接
1. 假設Switch打向上, 馬達的上方是正, 下方是負, 遙控車向前行, 左面的led亮, 因為馬達下方是負, 晶體管沒有偏壓, 右面的led不亮
2. Switch打至中間, 代表馬達不在加速或在停車狀態, 馬達沒有電, 左面led不亮, 但晶體管可以通過R5及R6得到偏壓而導通, 可以通過改變R5的阻值來控制基極電流, 亦即相對地改變右面led的電流(亮度)
3. 當Switch打到下方, 馬達的上方是負, 下方是正, 遙控車向後行, 由於馬達下方是正, 晶體管可以從R6直接得到足夠的驅動電流, led發出正常的光度
作者: Motti_sir 時間: 2010-3-18 01:07
本帖最後由 Motti_sir 於 2010-3-18 01:10 編輯
nono~
向前向後係睇個double switch (我唔知叫咩名, 咁叫住先)
double switch 向上時, 個motor 上正下負 = 向前行
右邊車尾燈唔著
double switch 向下時, 個motor 上負下正 = 向後行
右邊車尾燈會著晒
Vcc 無變過
作者: Motti_sir 時間: 2010-3-18 01:10
I see~ 姐係我無諗錯,
不過考慮漏左 打去中間..
作者: swagman 時間: 2010-3-18 01:11
果個係開關, 控制個馬達向前-停-向後, 咁你架遙控車係點控制馬達動作? 暫時你應該唔會識用H橋掛
作者: eeek 時間: 2010-3-18 12:08
本帖最後由 eeek 於 2010-3-18 12:21 編輯
回復 3# whisky1314
"為左果兩點既電壓盡量保持係~4.5V, 我係咪應該用1N4730A 3.9V呢?
3.9V+0.7V=4.6V
或預多少少
用1N4731A 4.3V
4.3V+0.7V=5V".....
如果粒 IC (assume 係 IC) 嘅 absolute max. Vcc 係 4.5V, 咁無論係 4.6V or 5V, 理論上都唔可以 protect 到粒 IC; 如果粒 IC 嘅 absolute max. Vcc 係 6V, 平時工作電壓係 4.5V, 咁用 4.3V zener 都 reasonable.
"假如我用1N4731A 4.3V的話
理論上最壞既情況果兩點都只係去到5V?".....
Yes.
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 19:10
回復 30# Motti_sir
條LINK我唔好記得
我印象中
我查過係好似因為LED果個"亦"向偏壓唔夠DIODE大
所以整壞粒LED~
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 19:24
回復 31# swagman
其實我仲未拆玩過架遙控車出黎睇
我依家仲係拆到去安裝MOTOR果PART
所以打算直接係俾MOTOR電果度偷D電出黎
1. 假設Switch打向上, 馬達的上方是正, 下方是負, 遙控車向前行, 左面的led亮, 因為馬達下方是負, 晶體管沒有偏壓, 右面的led不亮
係呢一度,架車前行
晶體管既BASE係連接GND
所以粒晶體管唔可以令右邊LED著
請問岩嗎?
之但係咁
右邊既VCC仲有俾電去GND,
咁晶體管既BASE咪有機會有電進入囉?(電由右邊既VCC,經R5->R6->BASE)
2. Switch打至中間, 代表馬達不在加速或在停車狀態, 馬達沒有電, 左面led不亮, 但晶體管可以通過R5及R6得到偏壓而導通, 可以通過改變R5的阻值來控制基極電流, 亦即相對地改變右面led的電流(亮度)
係呢個CASE
架車無郁度(無俾電MOTOR),
左面led不亮-->呢點明白
但晶體管可以通過R5及R6得到偏壓而導通, 可以通過改變R5的阻值來控制基極電流, 亦即相對地改變右面led的電流(亮度)-->呢度姐係右邊既VCC直接俾電
其中兩條分俾右邊兩粒LED
同埋一條總共有12K電阻既線路,去到BASE
令右邊兩粒LED著
改變R5的阻值來控制基極電流, 亦即相對地改變右面led的電流(亮度)-->呢度姐係因為進入BASE既電流越多,穿過R1,R2既電流又會越多?
3. 當Switch打到下方, 馬達的上方是負, 下方是正, 遙控車向後行, 由於馬達下方是正, 晶體管可以從R6直接得到足夠的驅動電流, led發出正常的光度
係呢個情況
架車係向後行
左邊既LED因為"駁法"唔岩,所以唔著
同時,當馬達下方係正時
會有更多電流經R6進入BASE
令右邊既兩粒LED更亮
請問咁樣岩嗎?^^
仲有一點想問下
請問介唔介意講一講各位既LED係代表車既咩燈?
(i.e.剎車紅燈,後退白燈)
同埋仲有樣野
左邊既VCC,係咪應該係俾MOTOR電果度偷出黎?
而右邊既VCC,係咪應該直接係電源度偷出黎?
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 19:30
回復 32# Motti_sir
向前向後係睇個double switch (我唔知叫咩名, 咁叫住先)
double switch 向上時, 個motor 上正下負 = 向前行
右邊車尾燈唔著
點點明白
之但係.....左邊LED跟住個MOTOR著
請問係代表車既咩燈
我諗左幾個鐘都諗唔到^^!!!
double switch 向下時, 個motor 上負下正 = 向後行
右邊車尾燈會著晒
Vcc 無變過
呢點明白
姐係左邊GND果點俾正電壓,
電源首先去MOTOR,令架車向後
之前,D電再入個BASE
驅使右邊LED著
姐係右邊LED係後退白燈黎?
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 19:32
回復 34# swagman
H橋
我諗.....
都係要慢慢黎
唔好咁急XD
要玩真D就整左架真車出黎
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 19:43
回復 35# eeek
哦
姐係假設係IC的話
要做到PROTECT效果
計出黎既電壓就一定唔可以大過佢個absolute max. Vcc?
如果粒 IC 嘅 absolute max. Vcc 係 6V, 平時工作電壓係 4.5V, 咁用 4.3V zener 都 reasonable.
姐係我係呢個CASE用 4.3V zener,穿過IC既VCC至GND既電壓理論上最高係4.3+0.7=5V<6V
所以PORTECT到粒IC?
入番正題
我依家個情況係
一邊係去RELAY,最高電壓係60V
另一邊係去LED
假設呢個度POWER SUPPLY係4.5V的話
咁我為左盡力保持係4.5V,只可以大過4.5V,唔可以細過4.5V
咁我就1N4730A 3.9V
3.9V+0.7=4.6V
我咁做係咪岩既?
姐係理論上
果兩點最高只可以去到4.6V
作者: swagman 時間: 2010-3-18 21:26
回復 37# whisky1314
係呢一度,架車前行
晶體管既BASE係連接GND
所以粒晶體管唔可以令右邊LED著
請問岩嗎?
之但係咁
右邊既VCC仲有俾電去GND,
咁晶體管既BASE咪有機會有電進入囉?(電由右邊既VCC,經R5->R6->BASE)
其實個電路應該這樣講會清楚d:
左邊同右邊的Vcc是連在一起的, 並且接到你遙控車的電池正極.
而兩邊的GND亦是連在一起的, 並且接到你遙控車的電池負極.
仲有一點想問下
請問介唔介意講一講各位既LED係代表車既咩燈?
(i.e.剎車紅燈,後退白燈)
電路的原意是左邊兩個燈係車前的燈
右邊的兩燈係車尾燈, 同一組燈代表了停車及後退
不過原來你係想有剎車紅燈同後退白燈, 咁個設計又要改下
介唔介意post下你架車個樣出黎?
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 22:50
回復 41# swagman
其實個電路應該這樣講會清楚d:
左邊同右邊的Vcc是連在一起的, 並且接到你遙控車的電池正極.
而兩邊的GND亦是連在一起的, 並且接到你遙控車的電池負極.
哦
我諗我交待得唔清楚啦
XD
麻煩請睇圖
原圖

加速向前

向後

轉左

轉右

我諗住都係係呢4個位度偷電
仲有一個係直接由電池度偷出黎
咁當然啦
係係PCB板度拉條線出黎
唔係直接CONCENT係圖中果4點
其實呢
我都係打算用RELAY
因為萬事驅備,只欠東風
我依家PCB都已經畫好左
只係差未做轉印
不過都好想知下你有咩額外方法
正所謂
知己知彼 百戰百勝
話唔定我第日可能要用到你分享既電路^^
希望你唔好介意
作者: swagman 時間: 2010-3-18 23:04
呢種遙控車類似玩具反x城十零廿蚊果種, 不過麻雀雖小, 功能十足, 前後左右樣樣皆能, 裡面應該係用H橋黎俾馬達正反轉的, 不過無論用邊種控制方式, 理論也一樣, 馬達都有三種狀態, 正負, 負正, 無電, 至於個電路要點, 要視乎你會用變多種燈, 同埋d燈要點著法?!
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 23:18
回復 43# swagman
十零廿蚊buy from反x城?
你買俾我呀?
我多多都買呀
我買左成兩舊幾水嫁
咁大個仔都係第一次買咁貴既玩具
入番正題
麻雀雖小, 功能十足, 前後左右樣樣皆能
呢層又係阿
仲可以漂移tim^^
裡面應該係用H橋黎俾馬達正反轉的
呢隻真係未識住^^!!!
不過無論用邊種控制方式, 理論也一樣, 馬達都有三種狀態, 正負, 負正, 無電, 至於個電路要點, 要視乎你會用變多種燈, 同埋d燈要點著法?!
其實大致上已經諗好左
線都已經畫埋
今次主要係想問下1N4740A既應用
呢個問題已經解決左^^
之不過如果有更好既電路可以分享
當然歡迎啦^^
我今次既目的係
車頭大燈長著(直駁電池)
轉左/右時,左/右燈閃(用74HC14)
無加速AND後退時,著車尾紅燈(用RELAY)
後退閎著車尾白燈(反接於控制前後既MOTOR)
大致上都係咁上下
係以上呢4樣
有一半都係呢度既CHING教既^^
作者: swagman 時間: 2010-3-18 23:29
回復 44# whisky1314
無加速AND後退時,著車尾紅燈(用RELAY)
後退閎著車尾白燈(反接於控制前後既MOTOR)
呢兩個好似有d重疊左, 後退時車尾紅燈同白燈都著?
作者: whisky1314 時間: 2010-3-18 23:36
回復 45# swagman
係呀
無錯呀
就係咁樣做
當GREEN係車尾燈
依家架車係向後行緊


作者: swagman 時間: 2010-3-18 23:49
本帖最後由 swagman 於 2010-3-18 23:51 編輯
回復 46# whisky1314
如果你原始的想法是這樣個電路就對, 但真實的車唔係應該停車時車尾紅燈著, 倒車時車尾白燈著, 紅燈熄咩?
同埋你上圖的兩粒Zener Diode唔使用都得, led燈唔需要做箝位!
作者: electronic_s 時間: 2010-3-18 23:50
你呢個可以用L293D 來推呢兩個MOTOR.
邊邊正邊邊負由MCU 控制.
兩邊俾負就可以令MOTOR 唔郁.
作者: whisky1314 時間: 2010-3-19 00:13
回復 47# swagman
如果你原始的想法是這樣個電路就對, 但真實的車唔係應該停車時車尾紅燈著, 倒車時車尾白燈著, 紅燈熄咩?
可能我睇既係D車開左夜MODE時既畫面^^
其實呢個我個人認為
著車尾紅燈,
係示意俾後面既車
叫後面既車小心前面(我果架)車^^
用黎俾個SIGLE出黎
倒車時車尾白燈著, 紅燈熄咩?
倒車時車尾白燈著-->對
紅燈唔熄
我UP左果個圖
係架車向後行緊既CASE黎^^
同埋你上圖的兩粒Zener Diode唔使用都得, led燈唔需要做箝位!
箝位姐係我果兩粒1N4740A?
請問點解既?
我怕因為個電壓突變高左好多
整燒D野就麻煩
作者: whisky1314 時間: 2010-3-19 00:17
本帖最後由 whisky1314 於 2010-3-19 00:40 編輯
回復 48# electronic_s
首先真係好多謝你分享電子知識
不過我今次果架車已經係成品黎
我依家只係需要係俾MOTOR既電度偷D出黎
做可以做到我想做既效果
至於你介紹既L293D
我有直覺認為我有機會用得著
好多謝你既分享^^
講到MCU
我仲未學寫PROGRAM
睇黎今個SUMMAR都要入下手啦
作者: Motti_sir 時間: 2010-3-19 00:31
Vsupply 大左 => Vr 大多d + Vled 大少少
mainly 變相隻resistor disipate 大左
如果無R 就.........
作者: whisky1314 時間: 2010-3-19 00:49
回復 51# Motti_sir
Vsupply 大左 => Vr 大多d + Vled 大少少
呢一句說話我明白.
但係....
點解個Vsupply大左
VR係大多過Rled好多?
另外....
我想問下咩係disipate ?^^!!!
查過YAHOO無呢隻字^^!!!
作者: swagman 時間: 2010-3-19 00:51
回復 49# whisky1314
如果電路正如你post出黎咁, 就應該唔會有問題, 冇錯, 個motor會有反電動勢電壓彈出黎, 但時間好短, 只是瞬間, 況且你個motor的驅動電路入面已經有Diode Bypass左去電源(即電池)度, 乜都俾個電池食晒.
作者: whisky1314 時間: 2010-3-19 01:09
本帖最後由 whisky1314 於 2010-3-19 01:10 編輯
回復 53# swagman
哈
見咁多CHING都話我個電路係WORD既
心情好左好多^^
UM.....
咁請問......你指個反電動勢電壓係指會去左邊?
同埋
咁姐係我係都要加粒1N47XX落去
實際上只係好少好少既作用?
用地直頭唔加?
作者: swagman 時間: 2010-3-19 01:37
回復 54# whisky1314
下面的4個晶體管組成的是驅動馬達的H橋, 假設馬達的電動勢是左邊正, 右邊負時, 電流會沿箭咀經D1及D4流到電源去, 相反則是經D2及D3.
https://h2.hkepc.com/forum/attachment.php?aid=1013301&k=2dfbda26cc4c2e53e8d87a12b076b91d&t=1782505015&sid=drCyi2uEKK

作者: whisky1314 時間: 2010-3-19 09:26
回復 55# swagman
睇黎我都係要搵多D相關既資料先得
好似好實用既咁
BTW
好多謝你既分享^^
作者: eeek 時間: 2010-3-19 10:59
本帖最後由 eeek 於 2010-3-19 11:00 編輯
回復 40# whisky1314
哈哈, 下次要用再研究過la....
Bi-directional zener diode 只係 surge protection, ESD protection 嘅一種 standard circuit technique, 當你明白 zener diode 嘅 operation, 自然明白呢個 circuit 用嚟做乜.
作者: whisky1314 時間: 2010-3-19 16:14
回復 57# eeek
咁專業既名語
小弟都係第一次聽既^^
BTW
請問介唔介意講一講我知
我係40#既說話係岩唔岩既?
如果岩的話
我想自己跟住條線路
再搵下相關既資料
因為我唔想識D唔識D
作者: eeek 時間: 2010-3-19 18:29
回復 58# whisky1314
40# 嘅嘢....
1) ""姐係假設係IC的話, 要做到PROTECT效果, 計出黎既電壓就一定唔可以大過佢個absolute max. Vcc?"".....
Yes.
如果唔係, IC 死咗個 protection circuit 都未開始工作.....
2) ""姐係我係呢個CASE用 4.3V zener,穿過IC既VCC至GND既電壓理論上最高係4.3+0.7=5V<6V
所以PORTECT到粒IC?"".....
Yes. 高過 5V 嘅 voltage spike 會畀個 protection circuit "食"咗. 但注意呢個 protection circuit 係針對 spike, 千祈唔好誤解為 voltage regulator.
3) ""假設呢個度POWER SUPPLY係4.5V的話
咁我為左盡力保持係4.5V,只可以大過4.5V,唔可以細過4.5V
咁我就1N4730A 3.9V
3.9V+0.7=4.6V
我咁做係咪岩既?
姐係理論上
果兩點最高只可以去到4.6V""......
你呢個情況我覺得只係個假設, 現實情況應該唔會出現....
試諗吓, 如果 power supply = 4.5V, 你又 set 個 4.6V 嘅 protection circuit, 為乜事呢? 如果你個 load 唔可以係 4.7V 生存, 你用 4.5V power supply, 得 0.2V margin 喺手跟本係搵自己笨; 如果你個 load 可以係 6V 都生存到, 咁 protection circuit set 4.6V 只會無意義地增加個 protection circuit 被觸發唔機會......個 protection circuit 係硬食高出嚟嘅 voltage, 食得多佢會熱, 過熱佢都會死.
作者: whisky1314 時間: 2010-3-19 21:00
回復 59# eeek
1) ""姐係假設係IC的話, 要做到PROTECT效果, 計出黎既電壓就一定唔可以大過佢個absolute max. Vcc?"".....
Yes.
如果唔係, IC 死咗個 protection circuit 都未開始工作.....
明白,THX^^
2) ""姐係我係呢個CASE用 4.3V zener,穿過IC既VCC至GND既電壓理論上最高係4.3+0.7=5V<6V
所以PORTECT到粒IC?"".....
Yes. 高過 5V 嘅 voltage spike 會畀個 protection circuit"食"咗. 但注意呢個 protection circuit 係針對 spike, 千祈唔好誤解為 voltage regulator.
我想問下呢個protection circuit,係指zener diode?
3) ""假設呢個度POWER SUPPLY係4.5V的話
咁我為左盡力保持係4.5V,只可以大過4.5V,唔可以細過4.5V
咁我就1N4730A 3.9V
3.9V+0.7=4.6V
我咁做係咪岩既?
姐係理論上
果兩點最高只可以去到4.6V""......
你呢個情況我覺得只係個假設, 現實情況應該唔會出現....
試諗吓, 如果 power supply = 4.5V, 你又 set 個 4.6V 嘅 protection circuit, 為乜事呢? 如果你個 load 唔可以係 4.7V 生存, 你用 4.5V power supply, 得 0.2V margin 喺手跟本係搵自己笨; 如果你個 load 可以係 6V 都生存到, 咁 protection circuit set 4.6V 只會無意義地增加個 protection circuit 被觸發唔機會......個 protection circuit 係硬食高出嚟嘅 voltage, 食得多佢會熱, 過熱佢都會死.
其實我只係自己整條題目俾自己答下
睇下岩唔岩,同埋個概念有冇錯^^!!!
我用過第2樣例子啦^^
POWER SUPPLY係5V(當佢係極唔穩定,由5V-80V都有可能)
其中一個LOAD可"成"受既最高電壓係20V(即係20V以下可以正常運用)
為左保護呢個LOAD
我係咪應該用1N4746A 18V
18V+0.7V=18.7V
即係穿過LOAD既電壓最高只可以去到18.7V
假設,係最差既情況時
POWER SUPPLY俾到80V
咁粒zener diedo就食左80V-18.7V=61.3V(已假設粒zener diedo頂得順)
令到LOAD既P.D.最高只係去到80V-61.6V=18.7V<20V(保護個LOAD)
以上既野
全是假設
只係想試下用自己既文字,題目黎俾CHING們你地睇下
我既諗法/概念有冇錯

作者: eeek 時間: 2010-3-20 17:58
本帖最後由 eeek 於 2010-3-20 18:00 編輯
回復 60# whisky1314
""我想問下呢個protection circuit,係指zener diode?""....Yes.
如果以你第2個例子, 你盡量 set 近 20V 係 reasonable 嘅, 不過考慮番個 zener voltage 嘅 tolerance, 加上 forward bias 嘅 0.7V 只係一個 estimation (實際視 forward current 而定), 再加上 ambient temperature嘅考慮.....我會先試 15~16V (大約係 20V 嘅 80%)....
作者: whisky1314 時間: 2010-3-20 18:12
回復 61# eeek
""我想問下呢個protection circuit,係指zener diode?""....Yes.
THX^^
如果以你第2個例子, 你盡量 set 近 20V 係 reasonable 嘅, 不過考慮番個 zener voltage 嘅 tolerance, 加上 forward bias 嘅 0.7V 只係一個 estimation (實際視 forward current 而定), 再加上 ambient temperature嘅考慮.....我會先試 15~16V (大約係 20V 嘅 80%)....
哦
姐係盡量唔好去得太盡
留番多D空間走盞
再一個情況
一個LOAD最大可"成"同100V
咁我就應該大約係80V既zener diedo?
作者: eeek 時間: 2010-3-20 18:26
回復 62# whisky1314
""姐係盡量唔好去得太盡
留番多D空間走盞""....Yes. Safety Margin.
""一個LOAD最大可"成"同100V
咁我就應該大約係80V既zener diedo?""....
.....唔知....80% 應該唔係一個 rule-of-thumb, 我只係跟你 case 2 "段"估一個數嚟試.....
作者: whisky1314 時間: 2010-3-20 18:29
回復 63# eeek
哦阿
咁好啦
唔該哂你



