作者: tonychoi 時間: 2007-12-25 21:55 標題: 耶誕節特備節目~CPU散熱器 REVIEW04 ZALMAN CNPS8000 PART-A,B&C
原文:http://www.hkheadline.com/blog/r ... 870043&id=79953
聖誕節~...冇街去...哀....咁唯有手痕完成埋隻CNPS8000的REVIEW及把佢的風扇進行溫控改良啦~
今期REVIEW的是散熱器中非常出名的韓國品牌ZALMAN的中階散熱器~CNPS8000~ZALMAN的產品都係韓國製造的,網友們慢慢看我如何解體分析這個散熱器時,不妨對比下自己用緊的散熱器,你就知道什麼是一分錢,一分貨了。
先看一下包裝彩盒:
產品specification:
1.108x108x62.5mm~(這個尺寸十分適合matx的機箱~但因為要把9cm風扇收藏在heatsink中間來減底高度,因此亦減少了散熱面積,後文會講解)
2.4條台灣heatpipe名廠的sintered pipe,而且每條用laser mark了heatpipe廠的代號及編號)
3.銅底+鋁stack fin焊接,由4條heatpipe慣穿在鋁fins之間。
4.9225風扇,雖然spec上寫是2500rpm,但我實際量度時有2800rpm max @12V
5.風扇用DUAL BALL BEARING,PCB上亦有消除磁極切換聲的電容
6.附有可調手動變速器,我在PART-C會另外講解如何自己做一個溫控自動變速接駁線。
7.重量:350g,輕身,亦婑身,搬運電腦時不用怕運輸時heatsink因過重及重心問題。
8.支持:Intel 775,AMD 939/940/AM2
全套組件如下:
散熱器的主體
銅底未有拋光,但仍算平滑,從整個銅底的形狀及結構來看,好可能是鑄銅的。
銅底及鋁FINS是焊接
4支都是SINTER PIPE,而且有HEATPIPE廠的編號及每支管的獨立編號:
使用的扣具設計~好~咁都比你諗到咁簡單~好O野~
又到了散熱器解體部份了:
(註:本人乃經過多年爆破COOLER的專業訓練,如自認非DIY高手的一般用家睇完千祈不要跟住學拆,裝唔返會冇左保養的=.=)
如下圖~4支HEATPIPE由底貫穿鋁FINS及接住底部的銅底,而且鋁FIN亦跟銅底焊接住,幫助傳熱及減輕HEATPIPE的負擔,跟AMD要裝的HEATPIPE HEATSINK原理差不多,只是風扇是藏在HEATSINK中間。
DUAL BALL BEARING:
到支解風扇的環節了~風扇架有兩個倒扣扣住風扇,另外在外圍要4個倒扣是用來扣住HEATSINK本體,因此要拆下來清潔十分容易。
風扇的PCB上焊接了兩個電容,是用來消除磁極切換聲
上扣具後:
測試過程及結果在PART B.
[ 本帖最後由 tonychoi 於 2007-12-25 23:59 編輯 ]
作者: tonychoi 時間: 2007-12-25 21:55
CPU散熱器 REVIEW04 ZALMAN CNPS8000 PART-B
測試及RESULT篇:
環境溫度:23C
全速成2800RPM,真係幾嘈下
20W~27C,
40W~32C
60W~37C
80W~41C
93W~44C
雖然在93W,室溫23C下有44度的RESULT係幾好~但2800RPM實在太嘈了,我個人接受FULL LOAD時的FULL SPEED最多去到2500RPM,所以我又TEST了2500RPM的結果。
93W~2500RPM~45C
如彩只是升一度,不過這個風扇係依靠內置式調速器,冇PWM功能.....要較速度一係就打開機箱,一係就改用外置調速器~及第三個寫在PART C的選擇。
好!又來"攞你命2000,奪命靜音測試"之2058
93W~47C
溫度分佈圖 93W@2800RPM:
我PLOT了這CNPS8000散熱器的溫度VS POWER及熱阻值VS POWER圖表在最下方:
評價:
ZALMAN 這個CNPS8000的散熱器是屬於ZALMAN的中價的型號,在用料、造工、品質上都對得起"進口貨"的身份,因為ZALMAN旗下的大菊及8字散熱器都是超出INTEL/AMD的尺寸要求的產品,在細機箱/細板上通常都安裝不下。因此這個散熱器主要目的是要向下兼容MATX箱,而用上4支HEATPIPE亦是為了保證散熱效能,但因為要壓低高度,而導致要把風扇收藏在散熱片中間,這令散熱的面積亦相對減少了。
因此風扇的MAX SPEED是2800RPM我估亦是想用來補償散熱效能,所謂針無兩頭利~提供調速器是一個用家減低噪音的方法,但我建議都是增加PWM功能。當然,貨都出了~買了的用家又不可能安裝一把PWM風扇上去,因此我在PART-C提供了一個DIY的方法讓所以買了好嘈的風扇或COOLER(不單是這個)的網友SMART地解決靜音/效能之間的矛盾。
PROS:
1.尺寸夠婑,及COMPACT,十分適合用MATX機箱或細板的用家,沒有塔式散熱器的高度問題。
2.可配合側板的導風管來用
3.風向可顧及四週的MOSFET,北橋,VRM,等零件的散熱
4.品質及用料上乘
5.風扇及HEATSINK易拆下來清洗,扣具亦很易安裝及拆下,亦算穩固。
CONS:
1.相對其他的品牌,在性價比上三佰幾元實在是貴了一點
2.風扇全速時噪音太高,而在2000RPM時散熱明顯差了
3.沒有PWM,要用人手在機箱內調節比較麻煩。
總結:
高品質的細機箱的CPU散熱器"米王"級別之選~
仲未SLEEP可以等埋我寫埋PART-C出來~
[ 本帖最後由 tonychoi 於 2007-12-25 23:12 編輯 ]
作者: bsod 時間: 2007-12-25 21:55
期待part b中
作者: tonychoi 時間: 2007-12-25 21:55 標題: CPU散熱器 REVIEW04 ZALMAN CNPS8000 PART-C(修改篇)
由於要用手動調速器,在cpu full load時要較FULL SPEED,IDLE時又要較點LOW SPEED才靜D,實在太麻煩了.....可能是我太懶吧~因此...又被MOD COOLER大魔王上了身,整了一個較高RESOLUTION的自動調速駁線組合~適合所有沒有PWM控制的單速風扇,包括機箱風扇、散熱器風扇。網友們就有多一個選擇去解決買了暴力風扇後悔但又不舍得其抽風效果的問題了。
我暫時不想公開用料的LIST,因為想網友大家互動看圖的HINTS後來估下是用什麼方式及材料達成,不過玩開電子的網友會一眼就明,因此可能好快被估到了。
我把它放在CNPS8000銅底上的鋁FINS之間
上機再測試~環境溫度是21度~P.S.因為測試的日子不同了,所以環境溫度不同。
21C~1919RPM
60W~37C-2074RPM
80W~43C-2135RPM
93W~46C-2170RPM
用了這個方法,比起只SET MAX SPEED或 SET死2000RPM的轉速更有彈性,可以較SMART地解決效能/靜音的平衡
由於我放的位置的溫度不是CORE位置,因此CORE在4X度時,佢可能只度到3X度,所以用家可選擇放什麼位置,隨你的散熱及靜音的要求而定。
當然啦~那個位置一定要放到先得了。
祝各位耶誕節快樂
[ 本帖最後由 tonychoi 於 2007-12-25 23:59 編輯 ]
作者: tonychoi 時間: 2007-12-25 21:56
........你咁快手....都有架
作者: minglo04 時間: 2007-12-25 21:57
慢慢等你, 我都無街去
作者: bsod 時間: 2007-12-25 22:00
o....原來仲有part c
成世無街去既寡佬就係咁快手架啦
無聊一問
d膏應該只係光度問題先係灰色ja?
作者: 艾魂 時間: 2007-12-25 22:01
Tonychoi 的散熱器 REVIEW一定要支持啦
等睇PART B
作者: likson2003 時間: 2007-12-25 22:03
係囉你用咩膏...
作者: tonychoi 時間: 2007-12-25 22:03
我部機唔記得較高d ISO,所以暗左色~係白色O個支來的
O個支膏係3000+比A SIR用,跟住A SIR借比我用的,在我第一篇公牛有出過支膏的圖~效能比MX-2 差2度左右
[ 本帖最後由 tonychoi 於 2007-12-25 22:05 編輯 ]
作者: likson2003 時間: 2007-12-25 22:18
做咩唔用MX-2???
作者: bsod 時間: 2007-12-25 22:20
荷包問題
作者: tonychoi 時間: 2007-12-25 22:20
A SIR支膏30G係FREE的,MX-2一支48得4克~我唔想試COOLER試到破產
作者: 白白 時間: 2007-12-25 22:24
原帖由 tonychoi 於 25-12-2007 10:03 PM 發表
我部機唔記得較高d ISO,所以暗左色~係白色O個支來的
O個支膏係3000+比A SIR用,跟住A SIR借比我用的,在我第一篇公牛有出過支膏的圖~效能比MX-2 差2度左右
我Suggest 用Flash or Mini 腳架比較好
[ 本帖最後由 白白 於 2007-12-25 22:25 編輯 ]
作者: bsod 時間: 2007-12-25 23:19
米王級選擇....好同意
作者: eh 時間: 2007-12-25 23:23
我等你
作者: tonychoi 時間: 2007-12-26 00:03
下次輪到佢~
作者: 白白 時間: 2007-12-26 00:08
這隻好野來
作者: vincentnlk 時間: 2007-12-26 00:09
有tony哥既帖
令我這個聖誕充實晒
作者: bsod 時間: 2007-12-26 00:10
hyper tx2呢架?
作者: tonychoi 時間: 2007-12-26 00:13 標題: 回復 20# 的帖子
唔係hyper tx2~係一隻仲嘈過cnps8000好多的heatsink來的
作者: hkarmy01 時間: 2007-12-26 00:23
東海@@...?
我睇個底座...
作者: bsod 時間: 2007-12-26 00:26
原來東海唔係膠扣具架
等我以為係d好易爛既膠扣具tim
作者: tonychoi 時間: 2007-12-26 00:29
你到時睇埋就知~
作者: tonychoi 時間: 2007-12-26 00:36
有冇人講到條駁線的原理及用料?

作者: bsod 時間: 2007-12-26 00:46
感溫電阻 電容同電線一定走唔甩
唔知仲有無其他啦
作者: tonychoi 時間: 2007-12-26 12:18
你答中了一樣only~係用12k ohum的熱敏電阻~華?有10k ohum的,買唔到12k都可以10k ohum,只要另一件零件改一改對應返就得。
仲有兩件o野未有人估到wor~
同埋接駁方法有冇人睇得出,畫出來睇下?
作者: crossx2004 時間: 2007-12-26 12:58
幅圖張白紙有答案????
作者: tonychoi 時間: 2007-12-26 17:25 標題: 回復 28# 的帖子
係呀~我狂草完d線路就去買料了,因為窮到冇佈景板,所以就用住來墊全影lor
作者: bsod 時間: 2007-12-26 17:35
之前講pwm既post有用嗎?
作者: tonychoi 時間: 2007-12-26 17:44 標題: 回復 30# 的帖子
唔關事~放心,我等到下次出review時就會公開係用咩材料的了
作者: lawwingfai 時間: 2007-12-26 18:03
多謝分享 !
作者: Bomb_Dance 時間: 2007-12-26 19:55
這個扣具可是十分強而有力呀……
我要費盡九牛二虎之力才裝得了……
作者: tonychoi 時間: 2007-12-26 19:58
你可以試下dun下部機~大力少少,再睇下個扣具及cooler向下移動左幾多~
作者: funny1 時間: 2007-12-26 21:33
Tonychoi 的散熱器 REVIEW一定要支持啦 x 2
作者: bad3luck 時間: 2007-12-26 23:03 標題: 回復 33# 的帖子
咁你有咩感想 ~ 買左東海!
Haha.... 睇到 C-hing 個 post, 你就知有幾 "正"
作者: Bomb_Dance 時間: 2007-12-26 23:48
這個嘛……不是我買的,是我替人安裝的。
效果不錯呀,始終這小東西也是直接接觸式熱導管嘛……
作者: bad3luck 時間: 2007-12-26 23:50 標題: 回復 37# 的帖子
睇到 Tony C-hing 個 post, 你就知有幾 "正"
作者: tonychoi 時間: 2007-12-26 23:54 標題: 回復 38# 的帖子
喂~我仲未開始寫的,唔好咁快幫我爆出來啦~
HEAT PIPE DIRECT TOUCH你好有唔好的地方~我就不便評論,只係想話好耐之前已經聽過,就係行內一直冇人敢去試,因為計一計個CPU DIE的面積,及最新的CPU 的TDP就會了解一個銅底的可愛之處了
作者: bsod 時間: 2007-12-27 00:01
原帖由 tonychoi 於 2007-12-26 23:54 發表
喂~我仲未開始寫的,唔好咁快幫我爆出來啦~![]()
HEAT PIPE DIRECT TOUCH你好有唔好的地方~我就不便評論,只係想話好耐之前已經聽過,就係行內一直冇人敢去試,因為計一計個CPU DIE的面積,及最新的CPU 的TDP就會了解一個銅底的可愛之處了![]()
咁將ihs拆走會唔會令到d heatpipe減壽?
(假設無hdt)
作者: tonychoi 時間: 2007-12-27 00:16
答左你了~自己睇PM啦
作者: magiccyber 時間: 2007-12-27 00:57
多謝分享 !
作者: S.T. 時間: 2007-12-27 02:10
thanks for the report
very detailed
作者: bad3luck 時間: 2007-12-27 23:24
原帖由 tonychoi 於 2007-12-26 23:54 發表
喂~我仲未開始寫的,唔好咁快幫我爆出來啦~![]()
HEAT PIPE DIRECT TOUCH你好有唔好的地方~我就不便評論,只係想話好耐之前已經聽過,就係行內一直冇人敢去試,因為計一計個CPU DIE的面積,及最新的CPU 的TDP就會了解一個銅底的可愛之處了![]()
C-hing
我冇爆 ar
幫你賣廣告咋!
總知有好嘢睇,不容錯過!
係 bor, C-hing 你幾時表演 dry-out heat-pipe ar?
同埋隻 Blackbird 去咗邊,佢又話要表演燒 "U"
作者: tonychoi 時間: 2007-12-27 23:30
原帖由 bad3luck 於 2007-12-27 23:24 發表
C-hing
我冇爆 ar![]()
幫你賣廣告咋!![]()
總知有好嘢睇,不容錯過!![]()
係 bor, C-hing 你幾時表演 dry-out heat-pipe ar?
同埋隻 Blackbird 去咗邊,佢又話要表演燒 "U"![]()
我要問朋友拎d拍平左的heatpipe先至好夾~呢排係假期月,想搵個人都難~
blackbird~我都等緊佢表演,a sir上次仲專登包好佢個heatsink等佢表演~
作者: bad3luck 時間: 2007-12-27 23:33
我地比隻 Blackbird 放飛機?!
作者: Tommi_Vercetti 時間: 2007-12-28 16:22
其實是因為他無PC用
作者: tonychoi 時間: 2007-12-28 16:27
比人知道佢想做咩~所以冇人敢借板比佢試?
作者: Tommi_Vercetti 時間: 2007-12-28 16:28
唔係,而是MB拿去做RMA。
作者: dom 時間: 2007-12-28 16:32
原帖由 tonychoi 於 2007-12-25 09:55 PM 發表
CPU散熱器 REVIEW04 ZALMAN CNPS8000 PART-B
測試及RESULT篇:
環境溫度:23C
全速成2800RPM,真係幾嘈下
http://www.hkheadline.com/blog/up ...
建議版主精華左佢
呢類測試報告很好
作者: uvw-xyz 時間: 2007-12-28 16:35
仲是中意全銅的。
作者: bad3luck 時間: 2007-12-28 21:07
What is "RMA"?
作者: lemonlee 時間: 2007-12-29 00:39
pnp transtor (8550?), 電阻, 熱敏電阻
作者: tonychoi 時間: 2007-12-29 11:14 標題: 回復 53# 的帖子
差唔多了 ,我用左
12KOhms thermistor
14K Ohms 電阻
ss8050 npn transitor
作者: lulullk 時間: 2007-12-29 12:20
毒物....正
作者: Tommi_Vercetti 時間: 2007-12-29 13:08
RMA --> Return Materiel Authorization (i.e 退至代理整)
作者: bad3luck 時間: 2007-12-29 21:23 標題: 回復 56# 的帖子
Thanks

