作者: ledpf 時間: 2020-8-21 17:24 標題: RISC-V處理器做到4096核心:22nm工藝、222平方毫米
x86架構之外,這兩年最火爆的CPU架構,一個是ARM,另一個就是RISC-V,而且它是完全開源的,可以充分自主定製,國內也有不少企業在用,比如阿里巴巴。
HotChips 2020大會上,創業公司Manticore介紹了自己的RISC-V架構處理器設計,代號「Ariane」(阿麗亞娜),竟然有多達4096個核心。
它採用了如今流行的多重小芯片(Multi-Chiplet)設計理念:每顆芯片內整合封裝四個小芯片,然後每個小芯片內部又分為四個象限(Quarant),每個像限內繼續劃分為32個叢簇(Cluster),每個叢簇包含8個核心,這樣一顆芯片就有多達8×32×4×4=4096個核心!
同時,每個小芯片內集成27MB二級緩存、PCIe x16控制器,搭配8GB HBM2內存,而不同叢簇之間的直連帶寬高達64TB/s,而不同小芯片之間也有短距離、多通道、高帶寬的串行互連總線。



更神奇的是,這種處理器計畫採用GlobalFoundries 22nm(22DFX)工藝製造,不算很先進,但好處是成本很低,良品率可以做到很高,而且整體芯片面積估計只有14.9×14.9=222平方毫米!
這是什麼概念呢?GlobalFoundries 12nm工藝製造的AMD銳龍3000 APU(PIcasso)內核面積為210平方毫米,但只有8個CPU核心、11個GPU核心。
性能方面,號稱每個小芯片的峰值浮點性能超過4TFlops,但未披露功耗指標。
Manticore表示,Ariane處理器主要面向浮點運算應用場景,比如數據分析、機器學習、科學計算等。





http://news.mydrivers.com/1/708/708669.htm
作者: MaY_bE 時間: 2020-8-21 18:56
A100做到6912 CUDA Cores添
佢用得HBM2都唔方平得去邊
作者: chue 時間: 2020-8-21 21:59
而家冇人開發 mips?
作者: isvh5 時間: 2020-8-22 08:45
mips? 前幾日, 連大陸龍芯都退左群啦
作者: takayo72 時間: 2020-8-23 07:34
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: mlyu 時間: 2020-8-23 09:56
龍芯轉咗用咩?
作者: mlyu 時間: 2020-8-23 10:05
佢用 32bit core 堆出嚟, run linux 係 64bit core, 似 CPU + 細核 GPU 咁, 或者似以前 intel 用 64bit CPU + 成堆 32bit Pentium 整塊加速卡咁
作者: isvh5 時間: 2020-8-23 14:01
本帖最後由 isvh5 於 2020-8-23 14:05 編輯
好似話會轉佢自已的指令集loongarch,仲聲稱新指令集會同時兼容mips, arm, x86。
作者: Stiggy930 時間: 2020-8-23 16:26
佢用 32bit core 堆出嚟, run linux 係 64bit core, 似 CPU + 細核 GPU 咁, 或者似以前 intel 用 64bit CPU ...
mlyu 發表於 2020-8-23 10:05
Larrabe 好似無 built-in management cores。呢粒似㗎仔PEZY個粒。6 MIPS (management) cores + 2048 custom cores。4.1 TFLOPS (32 bit)。
https://www.pezy.co.jp/products/pezy-sc2module-processor/
https://en.wikichip.org/wiki/pezy/pezy-scx/pezy-sc2
作者: qcmadness 時間: 2020-8-23 17:50
堆到cores =/= 有performance
作者: mlyu 時間: 2020-8-23 18:07
Larrabe 好似無 built-in management cores。呢粒似㗎仔PEZY個粒。6 MIPS (management) cores + 2048 cus ...
Stiggy930 發表於 2020-8-23 16:26
所以咪話 intel CPU "+" 加速卡囉, 整套機一齊
作者: skywalker167 時間: 2020-8-23 19:32
本帖最後由 skywalker167 於 2024-2-1 08:26 編輯
DELDELDELDEL
作者: 一隻人 時間: 2020-8-24 19:10
光刻機就算28nm也要到2021年才能交到貨
就更別想22nm了
基本會走上日本的老路吧
硬件軟都一起封殺
除美國外還強拉盟友一起封
第二本就是原罪
日本就在旁邊居然都不知道汲取教訓
作者: isvh5 時間: 2020-8-25 09:46
龍芯買斷的mips指令集應該員只有r3版本,r5仍然是要定期續,r6同之前的版本又不兼容,用既廠商唔多,只開源左一段短時間後,又閉源了。龍芯的新指令是什麼,效能等都要等新cpu出來和龍芯公開指令集細節才有答案,現在都係得知吹字。
而家老尾打壓中國半導體,中國生產應超級電腦晶片應該都會好困難,中國e級電腦進度應該都會拖慢左 ,但大陸應該唔會放棄,我估佢會搵d禁制漏洞,建立獨立生產線去生產所需晶片,來避免牽連中芯/華虹呢d大陸代工廠。
大陸已吹風話上微的arfi光刻機,會係下年出世,不過遠水救唔到近火,就算下年出世,到正式可以商用,都起碼要3至5年,都仲講緊係45至22nm既制程。仲未講老尾有幾會全禁eda。
中國追唔追到,破唔破到局,好睇大陸呢幾年會掉幾多資源落去谷,政策是否能整合到而家大陸各廠商各自設立山頭既情況。不過咁講,老尾禁中國呢樣,禁中國個樣,起初中國一定好痛,損失嚴重,不過禁令無疑都比左中國內地既市場空間去比中國產品成長,7至8年後,會唔會養大左一堆中國科技巨獸反咬老尾,真係隨時有可能。
作者: XML 時間: 2020-8-25 17:06
22nm同14nm完全係兩回事
中間相差既技術係5-10年
另外光刻機既鏡頭 高精度機床
相差既技術可能達到30年
EDA又係一回事
禁左既話連chips都畫唔到
作者: isvh5 時間: 2020-8-25 18:21
22nm 14nm 難度應該係工藝上,
光刻機都係用arfi做,
而家asml既arfi經過多重暴光都可以做到去7nm,,
只要光刻機出左來,
剩低既,
應該只係工具既磨合。
作者: XML 時間: 2020-8-25 20:27
22NM仲可以用SOI
而更先進既就要FINFET GAA
不過專利全部都係人地既
仲有人地研究過其他路線失敗既專利都好難去繞開
arfi光刻機生產到14NM
前提係專利唔受限制既情況下
就好似2G 3G 4G咁
專利係哂高通手上面
你識得點整 唔代表真係可以整出黎用
作者: qcmadness 時間: 2020-8-25 20:28
Nikon機最盡去到12nm / 14nm
再細就要ASML
作者: skywalker167 時間: 2020-8-25 21:20
本帖最後由 skywalker167 於 2024-2-1 08:26 編輯
DELDELDELDEL
作者: mooninman 時間: 2020-8-25 21:48
多舊魚
中芯架DUV同台積7NM 架DUV係同一款
中芯拎黎量產14NM都未得
EUV根本就未輪到你中芯間廠仔玩
作者: XML 時間: 2020-8-25 21:59
三星夠係EUV DUV
一樣唔夠台積電抽
個人唔係好相信中芯果部係EUV 應該係2手DUV
作者: x37 時間: 2020-8-25 23:04
提示: 作者被禁止或刪除 內容自動屏蔽
作者: manfans 時間: 2020-8-25 23:09
你太睇少中国人根性,鍾意抄,唔努力研發。
via HKEPC IR Pro 3.6.1 - Android(3.3.1)
作者: minibanana 時間: 2020-9-1 13:21
網絡界都開始轉ARM, MIPS係優良, 但起步時比ARM搶左市場先, 變左ARM普及好多

